یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۲۵:۰۷

افزایش ۳ برابری بازرسی از مراکز رفاهی بین جاده‌ای در استان مرکزی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از افزایش ۳ برابری بازرسی از مراکز رفاهی بین جاده‌ای در استان مرکزی خبر داد و گفت: ۱۹ واحد صنفی غیربهداشتی در استان مرکزی در استان مرکزی تعطیل شد.

افزایش ۳ برابری بازرسی از مراکز رفاهی بین جاده‌ای در استان مرکزی

بازرسی از مراکز رفاهی بین جاده‌ای

افزایش ۳ برابری بازرسی از مراکز رفاهی بین جاده‌ای در استان مرکزی

به نقل ازتسنیم،جواد نظری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه معاونت بهداشتی با توجه به گسترده بودن فعالیت‌هایش در حصول سلامت مردم و حفظ سلامت آنها در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد و از دورترین نقاط روستایی و شهری موظف هستیم که مراکز را فعال نگه داریم چون به‌عنوان خط اول مراجعات مردم هستیم

وی افزود: ضمن اینکه باید نظارت کامل بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بحث اماکن حساس داشته باشیم، از 87 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی که در سطح استان داریم 24 مرکز شهری و روستایی را به صورت شبانه‌روزی در کل ایام تعطیلات فعال نگه می‌داریم و مابقی به صورت هم‌پوشانی فعالیت دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: دو شماره تلفن 09398610115 و 33686440 هم برای رسیدگی به سوالات و مشکلات مردم آماده پاسخگویی هستند، برای نخستین بار با توجه به مشکلاتی که در سال گذشته داشتیم بروشوری تهیه شده که شماره‌ تلفن‌های مخصوص بهداشت در هر شهر در ان گنجانده شده است.

نظری بیان کرد: کار دیگری که برای نخستین بار امسال انجام دادیم اینکه در هر شهرستانی یک مرکز دولتی دندانپزشکی را حتی در روزهای تعطیل فعال نگه داشتیم و سعی شده که خدمات دندانپزشکی هم به صورت کامل در هر شهرستانی ارائه شود.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت تمام قسمت‌ها را سعی کرده‌ایم فعال نگه داریم، در حوزه بهداشت محیط که یکی از فعالیت‌های اصلی حوزه بهداشت در ایام سلامت نوروزی است از یک اسفندماه فعالیت خود را شروع کرده‌ایم و در حقیقت یک برنامه ضربتی سلامت نوروزی را اجرا کرده‌ایم از 15 اسفندماه یک برنامه ویژه تحت عنوان یک نقشه بازرسی را شروع کرده‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: فعالان بهداشت محیط ما از 15 اسفندماه تا 15 فرورودین به صورت سه شیفت، صبح و ظهر و عصر فعال هستند و 85 بازرس بهداشت محیط را با هفت ناظر ستادی هماهنگ کردیم و 12 نیروی آزمایشگاهی این بازرسان را پشتیبانی می‌کنند.

نظری اضافه کرد: 20 اکیپ را روزانه برای فعالیت‌های نظارتی خود در سطح استان گسیل می‌کنیم که سال گذشته شاهد بودید که نسبت به سال قبل از آن دو برابر بود و امیدواریم که امسال هم بهبود ببخشیم و فعالیت‌هایمان را ارتقاء دهیم.

وی افزود: هدف ما درنهایت این است که ارتقاء وضعیت بهداشت فردی، مواد غذایی و ابزار و تجهیزات و غیره را داشته باشیم و حفظ سلامت مسافران و شهروندان را به انجام برسانیم، پوشش بازرسی‌هایمان در مراکز و اماکن حساس را به 100 درصد و مراکز بین جاده‌ای را 300 درصد یعنی حداقل سه بار در ایام تعطیلات مورد بازرسی قرار می‌دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در صورت مشاهده نقص در درجه نخست با تذکر اگر رفع نشد با اخطاریه بهداشتی و اقامه دعوی و درنهایت اگر پلمپ لازم باشد انجام و امهاء و معدوم‌سازی محموله‌های غیربهداشتی را انجام می‌دهیم.

نظری بیان کرد: تعداد بازرسی‌های به عمل آمده از 15 اسفندماه تاکنون 6 هزار و 826 مورد بوده که تعداد اخطار بحرانی صادر شده 131 مورد در بازه زمانی 1 اسفندماه تا 15 اسفند و 93 مورد از 15 اسفند تا کنون بوده است.

وی ادامه داد: تعداد اخطاریه غیربحرانی صادره 302 مورد در مرحله نخست و 501 مورد در مرحله دوم تاکنون بوده است، تعداد پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی هم در مرحله نخست 103 مورد و در مرحله دوم 237 مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: تعداد اخطار پلمپ صادر شده 40 مورد بوده که تاکنون 19 مورد تعطیلی داشتیم ، تعداد کارت معاینه پزشکی صادره در 15 روز نخست یک‌هزار و 343 مورد و در مرحله بعد تاکنون هم 938 مورد بوده است.

نظری اضافه کرد: تعداد نمونه‌برداری مواد غذایی 290 مورد در مرحله نخست و 267 مورد در مرحله دوم تاکنون به علاوه 145 مورد تنها از مراکز صنعتی که رقم قابل توجهی است، در تعداد سنجش بخش تجهیزات هم در 15 روز نخست یک‌هزار و 369 مورد گزارش داشتیم و در مرحله بعدی تاکنون هم یک‌هزار و 620 مورد گزارش رسیده است.

وی افزود: نمونه‌برداری میکروبی از آب شرب هم 239 مورد در 15 روز نخست و 312 مورد در مرحله بعد تاکنون انجام شده است، نمونه‌ برداشت شده برای آنالیز آب استخر هم 53 مورد داشتیم تاکنون، در بحث کلرزنی هم تعداد کلرسنجی 5 هزار و 171 مورد در مرحله نخست و 4 هزار و 178 مورد را در ادامه تاکنون داشتیم و تعداد کلرسنجی از آب استخرها تاکنون 62 مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: میزان مواد غذایی معدومی هم تنها در 15 روز نخست بازرسی‌ها 2 هزار و 640 کیلو بوده و در ادامه 8 هزار و 821 کیلو که بالای 10 تن معدوم‌سازی مواد غذایی داشتیم، تعداد رسیدگی به سامانه 190 در مرحله نخست 177 مورد و در ادامه 366 مورد داشتیم.

نظری بیان کرد: تعداد جمع‌آوری فروشندگان دوره‌گرد 91 مورد در مرحله نخست و 137 مورد در ادامه تاکنون بوده است، در حوزه آموزش هم 668 نفر را در 15 روز نخست و 900 نفر را در ادامه داشتیم و درمجموع 78 مورد بازرسی انجام شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت