چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۵۹:۵۱

افزایش ۳۰ درصدی دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های فنی در خمین

مدیرآموزش و پرورش خمین گفت: با دادن آگاهی بیشتر در زمینه شناخت رشته‌های فنی و هنرستان از تمایل بیمارگونه دانش آموزان و خانواده‌ها به رشته علوم تجربی جلوگیری شد.

مدیرآموزش و پرورش خمین:

افزایش ۳۰ درصدی دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های فنی در خمین

رشته‌های فنی

افزایش ۳۰ درصدی دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های فنی در خمین

به نقل از تسنیم، احمد محمدی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خمین با اشاره به عدم تعادل در تراکم جمعیت دانش‌آموزی و وجود مدارس در شهرستان خمین اظهار داشت: به‌سبب عدم تعادل جمعیت در این شهرستان مدارس در بعضی نقاط با تراکم جمعیت و در برخی نقاط دیگر با کمبود دانش‌آموز مواجه است.

وی افزود: جمعیت دانش‌آموزان خمین در مقطع ابتدایی افزایش داشته که این رشد سال‌های آینده در مقاطع تحصیلی بالاتر استمرار پیدا می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین تصریح کرد: با توجه به تغییر و بهبود وضعیت انتخاب رشته و هدایت تحصیلی هم‌سو با نیاز شغلی در جامعه آینده اکنون باید به‌دنبال آماده کردن زیرساخت‌ها و ساماندهی در این زمینه باشیم.

محمدی بیان کرد: خوشبختانه اجرای هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش عملکرد موفقی داشته که نتیجه آن در افزایش انتخاب رشته‌های هنرستان به طور کامل مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت دانش‌آموزان در هنرستان از 10 درصد به بیش از 30 درصد افزایش پیدا کرده ‌و با دادن آگاهی بیشتر در زمینه شناخت رشته‌های فنی و هنرستان از تمایل بیمارگونه دانش‌آموزان و خانواده‌ها به رشته علوم تجربی جلوگیری شد.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان خمین با بیان افزایش رشته‌های فنی گفت: گسترش رشته‌های فنی وحرفه‌ای و جذب دانش آموز در این رشته‌ها نیاز به تهیه تجهیزات متناسب با رشته‌های فنی وحرفه‌ای دارد.

محمدی عنوان کرد: به منظور مجهز کردن مراکز فنی و حرفه ای به تجهیزات جدید برای برش انواع فلز و استفاده در کارگاه تخصصی رشته ماشین ابزار یک میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده از اداره کل آموزش وپرورش استان برای هنرستان خمین دستگاه مورد لازم خریداری شد که البته استفاده از این دستگاه در مرکز آموزشی نیاز به فضای فیزیکی متناسب با استانداردهای فضای کارگاهی دارد.

وی با بیان شرح وضعیت و عملکرد شهرستان خمین در نوروز و ستاد اسکان مسافران گفت: شهرستان خمین در بین 15 منطقه استان رتبه ششم را از نظر اسکان مسافران نوروزی داشت و ساخت مرکز رفاهی به منظور پذیرش مسافران و ایجاد اماکن تجاری در کنار این مرکز در خدمات‌دهی بهتر، معرفی شهرستان و درآمدزایی برای آموزش و پرورش تاثیرگذار است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان خمین خاطرنشان کرد: اسکان 450 خانوار در تعطیلات نوروز در 6 مدرسه این شهرستان 149 میلیون و 439 هزار ریال درآمد‌زایی داشته است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت