سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۴۸:۳۴

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات موادمخدر در استان مرکزی/پیشگیری از اعتیاد باید به گفتمان همگانی تبدیل شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: در سه ماهه نخست امسال کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی:

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات موادمخدر در استان مرکزی/پیشگیری از اعتیاد باید به گفتمان همگانی تبدیل شود

موادمخدر

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات موادمخدر در استان مرکزی/پیشگیری از اعتیاد باید به گفتمان همگانی تبدیل شود

سرهنگ احمدرضا چگینی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی روز چهارشنبه در نشست خبری از مواد مخدر به عنوان یک تهدید جهانی نام برد و گفت: مواد مخدر بعد از تروریست و خیانت، به عنوان سومین عامل تهدید کننده جوامع در جهان مطرح است.

چگینی با بیان اینکه ۹۳ درصد مواد مخدر دنیا، در افغانستان تولید می شود، گفت: هم مرز بودن این کشور با ایران مشکلات متعددی را در این حوزه برای کشور داشته است و در حقیقت می‌توان گفت که کشورهای ایران و ترکیه دروازه های عبور مواد مخدر به دیگر کشورها هستند.

سود سالانه ۱۶۰۰۰ میلیارد دلاری مافیا از قاچاق مواد مخدر

وی با اشاره به اینکه سود سرشار این مواد افیونی همواره مورد توجه مافیا بوده است، گفت: برآوردها حکایت از سود ۱۶۰۰ میلیارد دلار در سال برای مافیای مواد مخدر دارد که این موضوع باعث شده تا مواد مخدر به عنوان یکی از جرایم سازمان یافته مطرح شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد از اولویت‌ها در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: در همین راستا مباحث همه جانبه‌ای در راستای اجتماع محور کردن این آسیب در خانواده ها ابلاغ شده است.

پیشگیری از اعتیاد باید به گفتمان همگانی تبدیل شود

چگینی بیان کرد: در واقع برای اینکه با این پدیده اجتماعی به درستی مقابله کنیم، باید مبارزه مواد مخدر به گفتمان تبدیل شود.

وی به اقداماتی که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی درخصوص این پدیده صورت گرفته اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی دفتر مشاوره تخصصی خانواده‌ها، برپایی ۱۰ نمایشگاه، برگزاری ۳۰ نمایشگاه شناخت مواد مخدر و آسیب های احتمالی، برپایی نمایشگاه های آسیب شناسی و… از مهمترین برنامه ها و اقدامات اجرایی در این راستا بوده که توسط پلیس مبارزه با موادمخدر اجرایی شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ نوع ماده مخدر در دنیا شناخته شده است، ادامه داد: متاسفانه به دلیل تبلیغات گسترده ای در خصوص مصرف این مواد خانمانسوز، تولید مواد مخدر در سال های اخیر روند روبه رشدی داشته است.

شناسایی ۹۰ منطقه آلوده به مواد مخدر در استان مرکزی/فعالیت ۳۰ کمپ ترک اعتیاد در استان

چگینی بیان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر ۹۰ منطقه آلوده در سطح استان شناسایی شده است و طرح های پاکسازی در این مناطق به صورت مرتب انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۱ مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد که ۲۳۰۰ معتاد در این مراکز تحت درمان هستند.

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات موادمخدر در استان 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی به کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در استان اشاره کرد و افزود: کشفیات مواد مخدر در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۸ درصدی داشته و همچنین تعداد دستگیرشدگان ۴۸ درصد و تعداد متهمان ۱۶ درصد رشد داشته است.

چگینی با بیان اینکه سال گذشته ۲۹ باند بزرگ مواد مخدر در استان متلاشی شده اند، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ باند مواد مخدر در استان متلاشی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر مواد مخدر کشف شده در استان از نوع تریاک بوده است، افزود: بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر استان در ایستگاه دلیجان بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه کاهش سن اعتیاد به عنوان یک زنگ خطر باید جدی گرفته شود، گفت: در حال حاضر بیشترین اعتیاد در گروه سنی ۱۵ تا ۷۵ سال بوده که این موضوع به عنوان یک تهدید مطرح است.

چگینی خاطرنشان کرد: در حوزه مواد مخدر اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی فراوانی انجام شده ولی در عمل کمتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت