یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۳۱:۰۰

افزایش پدیده ای به نام خانواده های تک نفره در جامعه

دکترکریمی گفت: طبق آمارها پدیده خانواده های تک نفره در کشور روبه افزایش است که این مساله نشان از ضرورت تصمیم گیری اصولی برای حمایت از تشکیل خانواده دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

افزایش پدیده ای به نام خانواده های تک نفره در جامعه

خانواده های تک نفره

افزایش پدیده ای به نام خانواده های تک نفره در جامعه

به نقل از مهر، علی اکبر کریمی صبح پنجشنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک در سال ۱۳۹۶، اظهار داشت: روح کلی بندهای ۱۶گانه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با نهاد خانواده، مبتنی بر دو مولفه تشویق و ترغیب برای تشکیل خانواده و تاکید بر نقش محور خانواده به عنوان بنیان و اساس جامعه اسلامی و تلاش برای حفظ و استحکام نهاد خانواده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: بر مبنای آماری که در سرشماری سال گذشته به دست آمده، سن ازدواج در کشور ما متاسفانه افزایش زیادی داشته و با وجود کاهش ازدواج، آمار طلاق افزایش یافته و شرایط اجتماعی برای تشکیل خانواده سخت تر شده و مشکلات اقتصادی و معیشتی در این زمینه تاثیر زیادی گذاشته است.

کریمی بیان کرد: این مسائل نشان می دهد که ما در حوزه نهاد خانواده در کشور با چالش های جدی روبرو هستیم که باید برای رفع این مسائل برنامه ریزی اصولی انجام پذیرد تا آمار جوانان مجرد جامعه کاهش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: هم آموزه های دینی و هم فرهنگ ملی ما تاکید بر تشکیل نهاد خانواده و حفظ بنیان آن دارد، بنابراین ما نیز باید در راستای این قواعد، در این راستا قدم برداریم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال های اخیر پدیده ای به نام خانواده های تک نفره در جامعه رو به افزایش است و مورد پذیرش قرار گرفته، به طوری که در مجلس نیز موضوع اعطای سرپرستی کودکان بی سرپرست به خانم های مجرد مورد تصویب قرار گرفته است.

کریمی ادامه داد: این واقعیات اجتماعی و عمق مشکلات جامعه بایستی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم به طور صحیح برای حل مسائل تصمیم اتخاذ کرده و مبتنی بر واقعیت ها عمل کنیم.

وی اضافه کرد: در محور اول که تشویق به تشکیل خانواده است باید هم فرهنگ سازی کرده و هم رفع مشکلات معیشتی و بیکاری و آسان سازی ازدواج را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در محور دوم که تحکیم بنیان خانواده است بایستی زمینه های رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه قرار گیرد چرا که تقویت معیشت خانواده به حفظ این نهاد کمک شایانی می کند.

کریمی افزود: در حوزه فرهنگ سازی اینکه جلسه تشکیل دهیم و واقعیات جامعه را بررسی کنیم خوب است، اما این کافی نیست و بایستی در این رابطه پروژه محور عمل کنیم و دست به اقدام عملیاتی تاثیرگذار و ثمربخش بزنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تسهیل فرایند ازدواج، تامین منازل کوچک و ارزان برای جوانان تازه ازدواج کرده و مواردی از این قبیل اقداماتی است که در افزایش تمایل جوانان به ازدواج تاثیرگذار است و دستگاه های متولی و مسئول در این زمینه باید با همکاری و تعامل گام بردارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت