شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۲۹:۱۶

افزایش قیمت دارو و درمان مشکل بازنشستگان تأمین اجتماعی استان مرکزی

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: افزايش قيمت دارو و هزينه بالاي درمان یکی از مهم‌ترین مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی این استان است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد

افزایش قیمت دارو و درمان مشکل بازنشستگان تأمین اجتماعی استان مرکزی

قیمت دارو

افزایش قیمت دارو و درمان مشکل بازنشستگان تأمین اجتماعی استان مرکزی

به نقل ازخبرگزاری فارس،علیرضا امیری با بیان اینکه افزایش قیمت دارو و هزینه بالای درمان یکی از مهم‌ترین مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی این استان است، اظهار کرد: این قشر، در زمان کار 30 درصد از درآمد خود را طبق قراردادی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی گذاشته‌اند تا بتوانند در زمان سالمندی و کهولت سن از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این‌که پرداخت هزینه بیمه تکمیلی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران بسیار سنگین است، ادامه داد: از طرفی دیگر بیمه تکمیلی را برای بازنشستگان تأمین اجتماعی درست کردند و از جهتی دیگر پول را از بیمه‌شده دریافت کردند که این حرکت ظلم و جفای بزرگ به قشر بازنشستگان تأمین اجتماعی بود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به این‌که بودجه کانون بازنشستگان سال گذشته در کشور 300 میلیارد ریال برآورد شد که از این میزان سهم استان مرکزی 10 میلیارد ریال تعیین شد، گفت: در هر مرحله 10 میلیارد ریال پرداخت شد.

امیری در خصوص اعطای تسهیلات بانکی با سود چهار درصد، تصریح کرد: با توجه به مشکلات درمانی، هزینه‌های تحصیلی فرزندان، تهیه جهیزیه و تعمیر منزل و … بیش از 60 درصد بازنشستگان در استان متقاضی دریافت وام در نوبت هستند.

وی بیان کرد: بیشتر این تسهیلات به افراد دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته مبلغ 18 میلیارد ریال وام به صورت قرض‌الحسنه و با سود چهار درصد به بازنشستگان با معرفی کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان مرکزی از طریق بانک رفاه کارگران پرداخت شده است.

امیری در خصوص طرح کرامت رضوی گفت: این طرح یکی از برنامه‌های اجرا شده برای بازنشستگان تأمین اجتماعی است و افرادی که تاکنون به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، افراد دارای سابقه پرداخت بیمه بیش از 30 سال، خانواده شهدا و جانبازان در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

وی افزود: امسال سهم استان مرکزی در اجرای این طرح 650 نفر تعیین شده که تاکنون تعداد 250 نفر اعزام شده‌اند.

رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان اظهار کرد: تیم استان مرکزی سال گذشته در دومین المپیاد ورزشی که در خرم‌آباد برگزار شد توانست مقام قهرمانی را کسب کند و در برگزاری مسابقات در پنج رشته ورزشی در بخش بانوان در شهر آبادان، شرکت‌کنندگان این استان در چهار رشته ورزشی حضور موفقی داشتند.

امیری بیان کرد: طرح‌هایی مانند بصیرت علوی، کرامت رضوی، نسیم سلامت و المپیادهای ورزشی در چند سال اخیر برای حمایت و تقویت این قشر از جامعه اجرا می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان مرکزی ضمن گلایه از رسانه ملی در خصوص اطلاع‌رسانی نامناسب در اعطای تسهیلات بانکی به بازنشستگان کشوری، کانون‌های بازنشستگی را با چالش پاسخگویی و شفاف‌سازی به افراد عضو کانون مواجه ساخته است.

امیری از مسئولان مربوطه درخواست کرد؛ اعطای تسهیلات بانکی تنها برای یک گروه از بازنشستگان نباشد و یک وحدت رویه بین صندوق‌های بازنشستگی ایجاد و مردم را از این سردرگمی نجات دهند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت