سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۴۹:۳۸

افزایش ضریب نفوذ در بخش صنعت در دستور کار است

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیان اینکه در زمینه تاسیس مراکز جوار کارگاهی به دنبال افزایش ضریب نفوذ در بخش صنعت هستیم گفت: سعی ما این است که امسال مراکز جوار را در استان مرکزی به ۱۵۰ مرکز برسانیم.

افزایش ضریب نفوذ در بخش صنعت در دستور کار است

فنی حرفه‌ای در صنعت

به گزارش پیک راستان منصور جلیلوند در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به مهارت‌افزایی افراد در زمینه صنعت اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی در کشور شناخته می‌شود و به همین منظور به حوزه صنعت ورود پیدا کردیم زیرا اولویت ما در زمینه آموزش باید به سمت آموزش‌های صنعتی برود و در پی توانمندسازی این قشر هستیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز جوار کارگاهی و بنگاه‌های اقتصادی مهم‌ترین بخش این مجموعه در استان محسوب می‌شود، افزود: بخش صنعت در اولویت کارها و سندهای راهبردی است و تعداد زیادی از صنایع  مادر در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این رو تاسیس مراکز جوار کارگاهی از جمله بخش‌های مهم کار به شمار می‌رود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که در آینده با آن مواجه می‌شدیم، مسئله عدم تامین نیروی انسانی برای صنایع است، بنابراین به دنبال این هستیم که چگونه ضریب نفوذ خودمان را در این بخش افزایش دهیم و در همین راستا دستورالعملی مبنی بر تأسیس مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی داریم که مراکز جوار آموزشی و بین کارگاهی در کارخانه‌ها ایجاد شود.

جلیلوند خاطرنشان کرد: در سال گذشته از میان تعداد ۲۰۰ مرکز جوارکارگاهی که در سطح کشور ایجاد شد خوشبختانه استان مرکزی با حدود ۸۰ مرکز جوار رتبه نخست ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی را در سطح کشور به دست آورد و در این بخش در سال گذشته کل کشور تعهد ایجاد ۲۰۰ را برعهده داشت که این مراکز امسال باید به هزار و ۴۰۰ مرکز جوار در سطح کشور برسد.

وی با بیان خصوصیت مراکز جوار، گفت: تمام فعالیت‌های آموزشی که به ورود فنی و حرفه‌ای نیاز دارند به عنوان یکی از کارگاه‌های آموزشی و مراکز این مجموعه در همان کارخانه ایجاد می‌شود و تمام اعضای کارخانه می‌توانند نیازهای آموزشی خود را در قالب پورتال‌های آموزشی و بر اساس استانداردها و زیر نظر آموزش فنی و حرفه‌ای تامین کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: از میان ۳ هزار واحد فعالی که در استان داریم توانستیم صنایع مهم را تحت پوشش قرار دهیم و امیدواریم که ضریب نفوذ ما در این زمینه افزایش یابد و سعی ما این است که امسال مراکز جوار را در استان مرکزی به ۱۵۰ مرکز برسانیم.

جلیلوند بیان کرد: یکی از مزایای راه‌انداری مراکز جوار ایجاد تنوع آموزشی است که بر اساس نیازسنجی انجام شده دوره‌های آموزشی را با تعامل با همان کارخانه و بر اساس استانداردهای بین‌المللی فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت