یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۲۴:۰۴

افزایش سهم اشتغال معلولین در مراکز دولتی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: دولت لایحه جدیدی را در حمایت از معلولین در دست تهیه دارد که در این قانون سهم ۳ درصدی اشتغال معلولین به ۵ درصد در دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا خواهد کرد.

در مراسم روز جهانی معلولین مطرح شد؛

افزایش سهم اشتغال معلولین در مراکز دولتی

به نقل از اراک امروز؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در جشن روز جهانی معلولین استان مرکزی در اراک گفت: معلولیت ممکن است محدودیت‌های را برای افراد در برخی از زمینه‌ها ایجاد کرده باشد ولی افراد معلول دارای توانمندهایی در حوزه‌های دیگر هستند که غیرقابل انکار است.

کریمی اظهار کرد: افراد معلول با وجود داشتن مشکلات جدی در حوزه‌های مختلف، با عزم و اراده قوی توانسته‌اند قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح کنند.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای بالقوه‌ فراوانی در افراد معلول وجود دارد که در بسیاری از موارد ناشناخته مانده‌اند، ادامه داد: مسئولین می‌توانند با کشف و پرورش استعدادهای معلولین زمینه را برای ورود و فعالیت آنان به جامعه فراهم کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی کشور را اشتغال عنوان کرد و افزود: جامعه معلولین کشور هم از این مشکل رنج فراوانی را می‌برند.

کریمی با اشاره به قانون به‌کارگیری ۳ درصد از معلولین در دستگاه‌های اجرایی، گفت: اجرای درست این قانون کمک می‌کند بخشی از مشکلات و دغدغه معلولین در حوزه اشتغال کاهش پیدا کند.

سهم اشتغال معلولین در مراکز دولتی به ۵ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: دولت لایحه جدیدی را در حمایت از معلولین در دست تهیه دارد که در این قانون سهم ۳ درصدی اشتغال معلولین به ۵ درصد در دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بخش عمده‌ای از بار نگهداری معلولین بر عهده مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد است، افزود: هرچند دولت کمک‌هایی را به این مؤسسات دارد، ولی این کمک‌های ناچیز است و انتظار می‌رود دولت کمک‌های بیشتری را به این مؤسسات داشته باشد تا بتوانند خدمت بهتری را به جامعه هدف خود ارائه کنند.

کریمی مناسب نبودن معابر شهری برای معلولان را یکی دیگر از مشکلات این قشر از جامعه عنوان کرد و افزود: شهرداران و دهیاران باید معابر شهری را متناسب با تردد معلولان طراحی و اجرایی کنند تا این افراد هم، کمترین مشکل را در تردد و استفاده از فضاهای عمومی داشته باشند.

وی به تصویب طرح غربالگری ژنتیکی اجباری در مجلس هم اشاره‌ کرد و گفت: اجرای این طرح در کاهش معلولیت‌های مادر زادی مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب:

شناسایی ۳۰ هزار معلول در استان مرکزی

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵۷ درصد معلولیت‌ها براثر حوادث ایجاد می‌شوند، گفت: مسئولین باید بستر را به‌گونه‌ای فراهم کنند که کمتر شاهد معلولیت افراد باشیم.

وی به نقش پیشگیری در کاهش معلولیت‌ها اشاره کرد و گفت: در استان مرکزی ۳۰ هزار معلول شناسایی شده‌اند.

مقدسی ادامه داد: روز جهانی معلولین این پیام را به همه مردم و مسئولین می‌دهد که به توانمندی این قشر از جامعه توجه بیشتری داشته باشیم و مسئولین قوانینی را مصوب کنند که راهگشای مشکلات معلولین باشند.

تولد سالانه ۳۰ هزار معلول در کشور

بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از تولد سالانه ۳۰ هزار معلول مادر زادی در کشور خبر داد و گفت: تعدادی از این معلولین هم در استان مرکزی متولد می‌شوند که با اجرایی شدن طرح غربالگری ژنتیکی شاهد کاهش این آمار در سطح کشور خواهیم بود.

رفیعی فعالیت‌های امروز سازمان بهزیستی را نسبت به سال‌های گذشته گسترده‌تر دانست و گفت: در گذشته بهزیستی به دو بخش معلولین و شیر خوارگان خدمات ارائه می‌کرد ولی امروز علاوه بر این دو بخش به زنان سرپرست خانوار، معتادین، دختران فراری، افراد مطلقه و … خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: بهزیستی استان مرکزی تمام تلاش را به منظور توانمندسازی معلولین از طریق ایجاد اشتغال و تهیه مسکن به کار خواهد بست.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت