یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۱۰:۴۵

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها تا ۴۰درصد!/بی‌اطلاعی فرماندار فراهان از بالا رفتن قیمت

چند روزی است تاکسی‌های خط اراک- فرمهین و بالعکس در سایه بی‌اطلاعی مسئولان نرخ کرایه‌های خود را ۴۰ درصد افزایش داده‌اند موضوعی که ناراحتی شهروندان را به همراه داشته است.

آشفته‌بازار کرایه در فراهان؛

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها تا ۴۰درصد!/بی‌اطلاعی فرماندار فراهان از بالا رفتن قیمت

به نقل از فراهان خبر؛ چند روزی است تاکسی‌های خط اراک- فرمهین در سایه بی اطلاعی مسئولان نرخ کرایه های خود را افزایش داده اند. با توجه به اینکه از سال ۹۲ مینی بوس در این خط مسافری کار نمی کند، جابجایی مسافران از فرمهین به شهر اراک و بالعکس با تاکسی های خطی انجام می شود.

از آنجایی که اغلب جمعیت شهرستان فراهان را خانوارهای روستایی تشکیل می دهند که از درآمد پایینی برخوردار هستند و این افزایش کرایه تاکسی ها برای این قشر سرسام آور است.

 در این اوضاع کرونایی که بارها به ممنوعیت افزایش نرخ تاکسی ها تاکید می شود، نرخ کرایه تاکسی ها فرمهین به اراک از ۵ هزار تومان به ۷هزار تومان افزایش قیمت داشته است که سبب گلایه مندی شهروندان فراهانی شده است.

یکی از شهروندان فراهان:

هزینه های تردد به مرکز استان برای مردم خیلی زیاد است

فراهانی از شهروند فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: در حالی که رسانه ها از عدم افزایش نرخ کرایه در این اوضاع کرونایی خبر می دهند، افزایش دوهزارتومانی نرخ تاکسی ها اراک به فرمهین و بالعکس مردم را شوکه کرده است.

وی افزود: تردد مسافران با مینی بوس هزینه های کمتری برای مردم دارد اما با توجه به اینکه مینی بوسی در این خط مسافری خدمات دهی نمی کند، مردم به اجبار از تاکسی استفاده می کنند و هزینه های تردد به مرکز استان برای مردم خیلی زیاد است.

فراهانی با اشاره به اینکه بیش از یک هفته است بدون اطلاع رسانی نرخ کرایه ها این خط مسافری افزایش یافته است بیان کرد: مرجعی هم در شهرستان برای رسیدگی به این مسئله از جمله اتحادیه تاکسیرانی نیست و عدم نظارت ها هم سبب بی قانونی در اعمال افزایش نرخ کرایه ها شده است.

وی گفت: اغلب مسئولان و مدیران شهرستانی هم که از مرکز استان به شهرستان می آیند با وسیله نقلیه شخصی یا اداری تردد دارند، از درد مردم بی اطلاع هستند.

بی اطلاعی فرماندار از افزایش نرخ کرایه تاکسی مسیر اراک-فرمهین

حسن خزائی پور، فرماندار فراهان در گفتگو با فراهان خبر با اظهار بی اطلاعی از افزایش نرخ کرایه تاکسی ها اراک-فرمهین گفت: این افزایش قیمت سریعاً بررسی و در صورت صحت موضوع از سوی اداره تعزیرات پیگیری می شود.

وی افزود: در صورت صحت افزایش نرخ کرایه تاکسی ها، این اقدام خودسرانه بود و با رانندگان متخلف برخورد می شود.

خزایی پور اظهار کرد:هیچ راننده ای حق افزایش نرخ کرایه ها را بدون مصوبه ندارد.

امید است با راه اندازی شبکه حمل و نقل عمومی در شهرستان و نظارت بر نرخ کرایه تاکسی بتوان شهروندان را به استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی تشویق کرد و ضمن کمک به سالم سازی هوا از هزینه های شهروندان کم کرد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت