سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۲۰:۰۱

افتتاح ۶ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به تاثیر بوم‌گردی‌ها در گردشگری گفت: در راستای توسعه گردشگری و افزایش مدت توقف گردشگران در استان برنامه‌های متعددی درنظر گرفته شده که ۶ اقامتگاه بوم‌گردی به زودی در استان افتتاح می‌شود.

فرهنگی؛

افتتاح ۶ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان مرکزی

صنعت گردشگری یکی از پدیده‌های مهم و به عنوان یکی از منابع مهم اقتصادی و عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی محسوب می‌شود.

این صنعت علاوه بر درآمدزایی و ایجاد کارآفرینی بسیار گسترده سبب نزدیکتر شدن ملل، اقوام و فرهنگ‌ها به یکدیگر شده و امروزه گردشگری به عنوان یک رویکرد مهم می‌تواند با برنامه‌ریزی اصولی و شناسایی مزیت‌ها و محدودیت‌ها، نقش موثری در توسعه و تنوع‌بخشی به اقتصاد بر عهده داشته باشد.

بسیاری از کشورها به این حقیقت پی برده‌اند که برای بهبود وضعیت اقتصادی خود باید ابتکار عمل به خرج دهند.

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری از جمله اقداماتی است که می‌تواند در جذب گردشگران موثر باشد.

استان مرکزی با برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری فراوان و دارا بودن مفاخر و مشاهیر گسترده که یک چهارم مفاخر کشور را دربرمی‌گیرد در بحث جذب گردشگر با ضعف‌هایی رو به است و به نوعی ظرفیت‌های گردشگری آن مغفول مانده است.

برخی از گردشگران نبود خدمات پیرامون بناها و نقاط گردشگری و همچنین عدم معرفی ظرفیت‌های استان را عامل عدم توقف گردشگران در این استان بیان می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای گردشگری گفت: در راستای توسعه گردشگری و افزایش مدت توقف گردشگران در استان برنامه‌های متعددی درنظر گرفته شده که درحال حاضر 8 پروژه‌ گردشگری با صرف اعتباری بالغ بر 88 هزار و 500 میلیون ریال در استان مرکزی آماده افتتاح هستند.

علیرضا ایزدی افزود: این پروژه‌ها شامل 6 اقامتگاه بوم‌گردی و یک سفره‌خانه سنتی و یک مجتمع گردشگری می‌شوند که در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اقامتگاه‌های بوم گردی قابل افتتاح تصریح کرد: این اقامتگاه‌ها در روستای فرج‌آباد در شهرستان خمین، روستای وفس در شهرستان کمیجان، روستای آبگرم در شهرستان محلات، روستای هزاوه در شهرستان اراک، روستای رباط ترک در شهرستان دلیجان و  سرای شمس در شهر نراق  هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای امسال 3 پروژه بوم‌گردی در استان افتتاح شده و 6 پروژه جدید هم با صرف اعتباری بالغ بر 68 هزار و 500 میلیون ریال در دهه فجر افتتاح می‌شود.

ایزدی ادامه داد: به دنبال افتتاح 6 اقامتگاه بوم‌گردی که در روستاهایی در سراسر استان واقع شده‌اند زمینه اشتغال 22  نفر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر از بحث ایجاد پروژه‌ها کیفیت آنها مد نظر است عنوان کرد: تلاش داریم با تعاملی که وجود دارد بتوانیم در راستای توسعه بوم‌گردی‌ها و آموزش و استانداردسازی آنها قدم برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال و رشد گردشگران داخلی و خارجی در استان در حوزه بوم گردی بوده خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری توانستیم به جذب و ماندگاری بیشتر مسافران در سطح استان دست پیدا کنیم و با تلاش در این حوزه به دنبال افزایش این ماندگاری هستیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت