یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۳۷:۳۱

افتتاح چهار بازارچه دائمی صنایع دستی در استان/مرکزی پیشرو در ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کشور

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از افتتاح چهار بازارچه دائمی صنایع دستی در استان همزمان با اولین روز از هفته دولت خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

افتتاح چهار بازارچه دائمی صنایع دستی در استان/مرکزی پیشرو در ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کشور

بازارچه دائمی صنایع دستی

افتتاح چهار بازارچه دائمی صنایع دستی در استان/مرکزی پیشرو در ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کشور

سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفتگو با  پیام دلیجان،گفت: روز پنجشنبه ۲ شهریور ماه همزمان با اولین روز از هفته دولت، چهار بازارچه دائمی صنایع دستی در استان مرکزی افتتاح شد.

حسینی اظهار کرد: این چهار بازارچه صنایع دستی در شهرستان های آشتیان، خمین، شازند و شهر قورچی باشی از توابع شهرستان خمین افتتاح شدند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز۲ بازارچه در ساوه و دلیجان افتتاح شده بود افزود: در حال حاضر جمع این بازارچه های دائمی در استان به ۶ مورد رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: برای راه اندازی این چهار بازارچه اعتباری بالغ بر۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم جهت حمایت از باقی هنرمندان صنایع دستی در سراسر استان، ۶ بازارچه دائمی دیگر را دایر کنیم تا تمام ۱۲ شهرستان استان از این بازارچه ها برخوردار شوند.

حسینی افزود: استان مرکزی نخستین استان در کشور است که به ایجاد این بازارچه ها مبادرت ورزید و امروز در تعداد این بازارچه ها مقام نخست کشوری را دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به رویکرد دولت در خصوص حمایت از صنایع دستی، بیان کرد: ایجاد بازار فروش در سطح محلی، ملی و بین المللی از سیاست های بلند مدتی است که سازمان میراث فرهنگی کشور آن را در دستور کار قرار داده زیرا معتقدیم پتانسیل های این حوزه قابلیت گردش مالی بالایی را در اقتصاد کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه های دائمی در شهرستان ها در راستای ایجاد بازار محلی و ملی است که با برگزاری نمایشگاه های سراسری و سپس بین المللی به کمال می رسد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت