شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۰۴:۳۵

اعطای وام بلاعوض مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول

رئیس بهزیستی فراهان گفت: خانواده های بالای دو معلول علاوه بر وام مسکن ۴ درصد، وام بلاعوض ۸ میلیونی به ازای هر معلول دریافت می کنند.

رئیس بهزیستی فراهان:

اعطای وام بلاعوض مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول

زهرا محمدی، رئیس بهزیستی شهرستان فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به ۱۲ آذرماه و روز معلولان گفت: هدف از نام گذاری بک روز به نام روز جهانی معلولان، توجه جامعه بشری به این قشر است، حفظ کرامت معلولین و ارتقای خدمات به این قشر در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت، پتانسیل و توانمندی‌های بالای معلولان گفت: به همین منظور باید بسترهای لازم برای فعالیت کودکان معلول و سالم را در کنار هم فراهم کنیم.

محمدی اظهار کرد: نهادینه کردن این فرهنگ سبب پذیرش معلولان از سوی آحاد جامعه می شود و انتظار می رود در این زمینه همه دستگاه ها با سازمان بهزیستی همکاری لازم را انجام دهند.

رئیس بهزیستی فراهان گفت: امسال در راستای خودکفایی، به مددجویان شهرستان فراهان ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات اشتغالزایی اختصاص یافت که سبب خودکفایی ۱۷ نفر از معلولان شهرستان شد.

وی افزود: بهزیستی فراهان با شرط اشتغالزایی معلولین این شهرستان زمینی را در روستای مجد آباد در راستای احداث یک مرکز کفش‌دوزی به متقاضی واگذار کرده است و مقرر شده تا ۱۲ نفر نیروی این کارگاه از مددجویان بهزیستی فراهان بکارگیری شوند.

محمدی بیان کرد: خانواده‌هایی با بیش از دو معلول علاوه بر وام مسکن ۴ درصد، وام بلاعوض ۸ میلیونی به ازای هر معلول دریافت می کنند، اغلب معلولان فراهانی در بحث مسکن مشکلی ندارند، دو مورد در شهرستان برای دریافت تسهیلات مسکن معلولین شناسایی شدند و ساخت مسکن آن‌ها در دست پیگیری است.

رئیس بهزیستی فراهان گفت: طرح آموزشی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس در حال اجرا است، که در این طرح توضیحاتی را پیرامون مسائل ژنتیکی و دلایل معلولیت و… در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی افزود: با اجرای این طرح آگاه‌سازی، به مرور زمان آمار معلولان در جامعه از طریق پیشگیری کاهش می یابد و بسیاری از معلولیت‌ها با اقدامات به موقع قابل پیشگیری هستند.

محمدی بیان کرد: خدمات توانبخشی ارائه شده توسط دولت در مرکز بهزیستی به معلولان کفایت نمی کند و در این زمینه نیاز به کمک خیران است.

رئیس بهزیستی فراهان خاطرنشان کرد: از خیرین خواهشمندیم به این افراد اعتماد کنند و در ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی برای معلولان تلاش کنند که هم در بحث معیشتی و هم در بحث روند بهبود معلولان بسیار موثر است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت