سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۳۷:۳۷

اعزام راهیان نور دانش‌آموزی شازند به مناطق عملیاتی

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شازند گفت: به مناسبت هفته بسیج دومین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شازند به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

به مناسبت هفته بسیج صورت می‌گیرد

اعزام راهیان نور دانش‌آموزی شازند به مناطق عملیاتی

محمد مهجوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج دومین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شازند در روز یک‌شنبه چهارم آذرماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این مرحله از اعزام کاروان راهیان نور شهرستان ۲۰۰ نفر دانش‌آموز دختر در قالب یک کاروان با ۵ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شازند در ادامه افزود: این مرحله از اعزام مانند اعزام قبل سه‌روزه است که دانش‌آموزان شهرستان از یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی جنوب کشور در هشت سال دفاع مقدس بازدید می‌کنند و توسط راویان و پیشکسوتان با فداکاری و از خودگذشتگی‌های شهدای گران‌سنگ و رزمندگان و بسیجیان سلحشور دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

مهجوری با اشاره به نقش مهم اردوهای راهیان نور در حفظ و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا گفت: روایتگری خاطرات دوران درخشان و سراسر نور دفاع مقدس، فرهنگ ارزشمند ایثار و مقاومت را معنا می‌بخشد و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خبیث با تقویت برنامه‌های فرهنگی از قبیل اردوهای راهیان نور و منتقل کردن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به نسل جوان میسر می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شازند به اهمیت چنین برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: به‌یقین رفتن به مناطق عملیاتی که رشادت‌ها و دلاور مردی‌هایی در آنجا رخ داده است، برای انسان مایه عبرت خواهد بود و دفاع مقدس یک گنجینه گران‌بها است که بستگی به مجاهدت و توجه ما دارد که بتوانیم از این گنجینه پربها و بی‌نظیر برای خودمان و نسل کنونی و آیندگان توشه برداریم.

مهجوری در ادامه افزود: دانش آموزان در مکان‌هایی حضور می‌یابند که نشان از خود گذشتگی و جان‌فشانی‌های شهدایی دارد که برای نخستین بار در طول تاریخ این کشور نگذاشتند دشمن‌ متجاوز حتی یک وجب از خاک ما را تصرف کند.

وی با اشاره به تقارن هفته بسیج و هفته وحدت افزود: وقتی بیگانگان در‌ مقابل منافع مادی و معنوی ما متحد شده‌اند، ما باید به دور از تعصبات فردی و گروهی، وحدت داشته باشیم و اولین‌ پیام‌ ما، وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی باشد که تحت لوای اسلام ناب محمدی هستیم و به امید پروردگار می‌توانیم زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه‌الله الاعظم باشیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت