دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۳۴:۳۱

اعتراض کارگران هپکو اراک به دومین روز هم رسید

پس از اعتراض کارگران شرکت هپکو در روز گذشته، امروز هم کارگران با بستن راه آهن شمال ـ جنوب دست به اعتراض صنفی زدند.

اعتراض کارگران هپکو اراک به دومین روز هم رسید

هپکو

اعتراض کارگران هپکو اراک به دومین روز هم رسید

به دنبال تداوم بلاتکلیفی کارگران شرکت هپکو امروز هم کارگران این شرکت با حضور در مسیر راه‌آهن شمال به جنوب اقدام به بستن این مسیر کردند.

یکی از کارگران شرکت هپکو در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: ما کارگران شرکت هپکو به دنبال خواسته‌های صنفی خود هستیم و از مسئولان انتظار داریم هرچه سریع‌تر وضعیت این کارخانه را مشخص کنند.

این کارگر که از بردن نامش خودداری کرد، بیان داشت: از سال گذشته تا امروز همچنان مشکلات کارگری هپکو تداوم داشته و مسئولان هیچ اهمیتی به وضعیت سردرگم کارگران این شرکت و مشکلاتی که آنها دارند، نمی‌دهند.

یکی دیگر از کارگران نیز گفت: صبر کارگران هپکو لبریز شده است، به خدا از این وضعیت جانمان به لبمان رسیده است، تا کی باید منتظر وعده‌های توخالی مسئولان باشیم.

وی بیان داشت: خسته‌ شده‌ایم، دستمان به جایی بند نیست، چرا به بهانه خصوصی‌سازی هرکس هر بلایی دلش می‌خواهد بر سر کارگر بیچاره می‌آورد تا کی باید ما کارگران قربانی منفعت‌های ناپایان عده‌ای فرصت‌طلب و طماع باشیم.

وی با اشاره به اینکه کارگران به دنبال تغییر سهامدار شرکت هستند، تصریح کرد: سهامدار شرکت برای رونق شرکت هیچ تلاشی نمی‌کند،  نه تنها اقدام مثبتی صورت نگرفته بلکه با روی کار آمدن این سهامدار قراردادهای پروژه‌ای شرکت نیز لغو شده و کارگران همچنان نگران دریافت حقوق هستند.

یکی دیگر از کارگران این شرکت نیز گفت: چندین ماه است حقوق کارگران پرداخت نشده، کارگران چگونه باید در این شرایط سخت اقتصادی روزگار بگذرانند، چرا هیچ درمانی برای درد هپکو نیست، چرا مسئولان تنها وعده‌های بیهوده و توخالی می‌دهند، یک سال است که ما فریاد می‌زنیم و هیچ فریادرسی نیست.

فرماندار شهرستان اراک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از برگزاری نشست اضطراری کمیته کارگری خبر داد و گفت: از کارگران انتظار داریم مسائل صنفی را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.

حسین بختیاری بیان داشت: اعتراض‌های خیابانی و اقدام به بستن مسیر راه‌آهن تنها بهانه به دست دشمنان نظام می‌دهند، نباید اجازه دهیم دشمنان از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت