یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۰۱:۳۰

اعتراض دانشجویان پزشکی به دوبرابر شدن هزینه خوابگاه/هزینه دو برابر؛ بهبود خدمات رفاهی صفر

در اعتراض به ابلاغیه جدید وزارت بهداشت مبنی بر افزایش دو برابری نرخ اجاره بهای خوابگاه دانشگاه های علوم پزشکی، هزار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اراک، نامه ای اعتراضی خطاب به وزرات بهداشت را امضا کردند.

اعتراض دانشجویان پزشکی به دوبرابر شدن هزینه خوابگاه/هزینه دو برابر؛ بهبود خدمات رفاهی صفر

خوابگاه

اعتراض دانشجویان پزشکی به دوبرابر شدن هزینه خوابگاه/هزینه دو برابر؛ بهبود خدمات رفاهی صفر

سید امیرمحمد رنجبر، فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار نسل فردا با بیان اینکه دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به افزایش صددرصدی اجاره‌بها خوابگاه‌های دانشجویی ابلاغ‌شده است گفت: اجاره‌بهای یک اتاق چهار نفره در سال گذشته برای دانشجویان ۲۰۰ هزار تومان تمام می‌شد که پس‌ از این ابلاغیه وزارت بهداشت، دانشجویان باید مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای این اتاق بپردازند.

رنجبر با اشاره به اینکه امکانات خوابگاه‌های دانشجویی متناسب با میزان اجاره بهای پرداخت شده از سوی دانشجویان نیست افزود: امکانات رفاهی بسیار ضعیف است و هزینه‌ای که پرداخت می‌شود ارزش این خوابگاه‌ها را ندارد و این در حالی است که با این افزایش هزینه هیچ‌گونه تغییری در امکانات رفاهی خوابگاه‌ها ایجاد نشده است.

دانشجویان مجبور به اجاره خانه دانشجویی می شوند

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی هزینه اجاره خانه‌های دانشجویی به‌صرفه‌تر برآورد می‌شود و همین موضوع بسیاری از دانشجویان را به اختیار کردن خانه دانشجویی می‌کشاند که این امر در درازمدت خالی از آسیب‌های فرهنگی و مشکلات اجتماعی نیست.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی علوم پزشکی اراک با اشاره به نامه شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: باوجود این نامه اقدامی از سوی هیچ‌یک از مسئولان صورت نگرفت تا اینکه دانشجویان علوم پزشکی اراک به‌صورت خودجوش نامه‌ای اعتراضی با امضای هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه خطاب به معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ارسال کردند.

رنجبر با اشاره به اینکه این نامه برای محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارسال‌ شده است، گفت: مسئولان دانشگاه از قول وزارتخانه، وعده بررسی به این موضوع را داده‌اند اما تاکنون ترتیب اثر داده نشده است.

رنجبر با تأکید بر اینکه در این رابطه از همه ابزارها استفاده خواهیم کرد تا حق دانشجو نادیده گرفته نشود، تصریح کرد: این سؤال مطرح است که با این افزایش هزینه‌ها آیا امکانات خوابگاهی و ارائه تسهیلات به دانشجویان هم افزوده‌شده است یا خیر؟ ما با افزایش معقول و منطقی اجاره‌بهای خوابگاه‌ها مشکلی نداریم اما باید دراین‌بین استطاعت مالی دانشجویان و خدمات متقابل ارائه شده نیز باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت