یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۱۹:۴۹

تظاهرات مردم عراق به خروج نظامیان رژیم آمریکا

تظاهرات مردم عراق به حظور نظامیان آمریکایی در این کشور و خواستار انتقام خون فرماندهان شهیدشان از رژیم آمریکا.

تحولات منطقه:

تظاهرات مردم عراق به خروج نظامیان رژیم آمریکا

تظاهرات مردم عراق

به گزارش پیک راستان به نقل از مهر  «محمد البلداوی» عضو فراکسیون پارلمانی صادقون اعلام کرد که تظاهرات گسترده ای که قرار است امروز در عراق برگزار شود بیانگر مخالفت واقعی مردم این کشور با حضور نظامیان آمریکایی در عراق است.

وی افزود: این تظاهرات بیانگر حمایت مردم عراق از حاکمیت کشور خود و یک سیلی بر چهره دولت آمریکا و در رأس آن دونالد ترامپِ شکست خورده است.

البلداوی ادامه داد: هدف از این تظاهرات که قرار است در بغداد و تمام استان های عراق در سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی برگزار شود، اعلام مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در عراق است.

وی اضافه کرد: پیام این تظاهرات، انتقام خون تمام شهدایی است که در مسیر حفاظت از حاکمیت کشور جان خود را فدا کردند.

قرار است پایتخت عراق و دیگر استان های این کشور طی امروز یکشنبه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باشد.

پی‌نوشت:

شعار «شهادت و حاکمیت» به عنوان شعار مرکزی نخستین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید اختصاص یافته است و در همین راستا، آیین های رسمی و مردمی نخستین سالروز بزرگداشت شهادت سرداران شهید با محوریت تاکید بر اخراج فوری نیروهای اشغالگر از خاک عراق در مناطق مختلف عراق در حال برگزاری است.

«فالح الفیاض» رئیس حشد شعبی عراق امروز در سخنرانی خود در میدان التحریر بغداد به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد که تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق لازم الاجراست.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت