شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۲۴:۴۰

آیا اظهار نظر شهردار باعث بر کناری او شد؟

شهردار اراک در نشست فوق‌العاده اعضای شورای اسلامی شهر اراک برکنار و سعید بیاتیان جانشین وی شد.

آیا اظهار نظر شهردار باعث بر کناری او شد؟

اظهار نظر شهردار

به گزارش پیک راستان ، به نقل از فارس عصر امروز محمدکریم شفیعی شهردار اراک با رای اعضای شورای اسلامی شهر برکنار و سعید بیاتیان به عنوان سرپرست شهرداری تعیین شد.

اوایل دی ماه سال جاری بود که شهردار اراک در پاسخ به سوال گزارشگر یک مصاحبه ویدیویی مبنی بر اظهار نظرش پیرامون فرزانه رحمتی و طوفان محمدی از اعضای شورای شهر اراک گفته بود:« اگر مردم در انتخاب اعضای شورای شهر دقت کنند، شهرها کمتر آسیب می‌بینند»، به نظر می‌رسد این اظهار نظر بهانه‌ای شد که اعضای لیست امید با طرح استیضاح، وی را برکنار کنند، این در حالی است که تیرماه امسال نیز صحن علنی شورا شاهد استیضاح شهردار بود، اما در ادامه اعضا رای به ماندگاری شفیعی دادند که حرف و حدیث‌های بسیاری به همراه داشت.

 تیرماه امسال و در شرایطی که تنها ۱۶ ماه از مدیریت شفیعی بر امور شهری اراک می‌گذشت،  اعضای شورای پنجم شهر خواهان استیضاح وی شدند، اما در جلسه صحن علنی و در میان بهت و حیرت مردم و رسانه‌ها تعدادی از اعضا امضای خود را پس گرفتند.

در آن جلسه که مسائل پشت پرده آن حرف و حدیث‌های بسیاری به همراه داشت، ایرج رضایی، طوفان محمدی، فرزانه رحمتی و پیمان رشیدی که برای استیضاح شهردار رای داده بودند امضای خود را با توجیهانی همچون« اهل مذاکره هستم، اما اهل معامله نیستم»،« امروز استیضاح را به صلاح نمی‌دانم»،  «شهردار باید شوراباوری خود را اثبات کند و اجازه دهیم امور اصلاح شود»، و… پس گرفتند.

با پس گرفتن امضای اعضایی که خواهان استیضاح شهردار بودند، عملا استیضاح رای لازم را نیاورد و شفیعی به کار خود ادامه داد.

با گذشت چند ماه از این موضوع، شهردار اراک در پاسخ به سوال گزارشگر یک مصاحبه ویدیویی مبنی بر نظرش پیرامون فرزانه رحمتی و طوفان محمدی از اعضای شورای شهر اراک  گفته بود:« اگر مردم در انتخاب اعضای شورای شهر دقت کنند، شهرها کمتر آسیب می‌بینند»، این اظهار نظر هرچند با واکنش‌های مقطعی اعضا همراه بود، اما به نظر می‌رسد بهانه‌ای شد تا اعضا ظرف مدت کمتر از یک ماه طرح استیضاح را کلید بزنند و امروز رای به برکناری وی دهند.

ششم بهمن ماه جاری و در حالی که ۶ ماه و ۱۴ روز از طرح استیضاح قبلی سپری شده بود، مجددا ۸ نفر از اعضای شورا خواستار استیضاح شهردار شدند و در نهایت در جلسه فوق‌العاده امروز  با ۸ رأی موافق و ۳ رأی مخالف شفیعی استیضاح و برکنار شد.

شورای پنجم شهردار اراک که اکثریت قریب به اتفاق آن(به استثنای سه نفر اصولگرا) از اعضای لیست امید هستند، در طول دوره حضور خود در شورا که حدود چهار سال از آن می‌گذرد ۴ شهردار را تعیین کرده‌اند و امروز با تعیین سعید بیاتیان به عنوان سرپرست بازی دیگری را بر سر شهر در آورده‌اند.

هرچند عملکرد شفیعی شهردار اراک خالی از انتقاد نبوده و کم و کاستی‌های زیادی به همراه داشت که در نهایت به بخشی از سوالات و کم کاری‌ها در قالب استیضاح پاسخ داده شد، اما به راستی اعضای لیست امید که به صورت فله‌ای و لیستی راهی شورای اسلامی شهر اراک شده‌اند چه زمانی پاسخگوی اقدامات خود خواهند بود و استیضاح آنان در محضر مردم چگونه رقم خواهد خورد.

اجرای سند ۲۰۳۰ در قالب طرح توسعه پایدار، انتصاب اقوام و بستگان در شهرداری، چرایی تلاش برای در اختیار گرفتن شعبات سه گانه کمیسیون ماده صد و ماده ۷۷، عدم دقت در انتخاب شهردار اصلح که با ثبات مدیریتی شهر را به سمت عمران و آبادانی سوق دهد، برکناری شهردار در آستانه شب عید، کوتاهی در انجام وظایف شورا و… بخشی از سوالاتی است که اعضای شورا باید به آن پاسخ دهند.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت