جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۳۵:۵۲

اطلاع رسانی صحیح در حوزه زکات ضروریست

امام جمعه ساوه گفت: اطلاع رسانی صحیح و کارشناسی زکات توسط مبلغان و اقشار مختلف از ضروریات این حوزه است.

امام جمعه ساوه:

اطلاع رسانی صحیح در حوزه زکات ضروریست

زکات

اطلاع رسانی صحیح در حوزه زکات ضروریست

به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه در نشست شورای زکات ساوه افزود: استفاده از ظرفیت روحانیت در اطلاع رسانی و توجیه مناسب مردم در خصوص فلسفه زکات، موجب استقبال اقشار مختلف مردم از این فریضه الهی می شود.
وی اظهار کرد: در این راستا باید سخنرانی های موثر و کوتاهی قبل از اقامه نماز جماعات و نماز جمعه توسط روحانیون و مسئولان صورت گیرد.
وی، با تاکید بر تبلیغات مناسب در بقاع متبرکه و مساجد گفت: باید مبالغ جمع آوری شده از زکات عادلانه و با برنامه ریزی میان نیازمندان توزیع شود.
امام جمعه ساوه به ضرورت شناسایی درست افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز اشاره کرد و افزود: اعلام مصوبات شورای زکات در فضای مجازی، مطبوعات و رسانه ها در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای جمع آوری زکات فطره و زکات کشاورزان می توان از ظرفیت موسسات خیریه قابل اعتماد و شناخته شده استفاده کرد.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان نیروی انسانی کافی برای جمع آوری زکات ندارد و باید از هم اکنون برای این مهم چاره اندیشی شود.
محمد بهاروند افزود: به منظور ساماندهی طرح جمع آوری زکات در روز عید فطر باید از نیروهای بسیج و سایر نهادهای مرتبط کمک گرفته شود.
وی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت مسئله زکات در دین مبین اسلام، بیش از 2 میلیارد ریال بر اساس شاخص جمعیت به منظور تبلیغات در این راستا به ساوه اختصاص داده شده است.
وی بیان کرد: چنانچه تبلیغات در این باره به درستی و با برنامه ریزی انجام شود مشارکت مردم افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کمک به محرومان و عمران و آبادانی روستاها است.
بهاروند با تاکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت بخشداری و دهیاری ها در امر جمع آوری زکات گفت: صندوق های جمع آوری زکات فطریه نیز باید به طور منظم در مساجد، مرکز و مبادی ورودی و خروجی قرار گیرد.
ساوه با 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت