جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۳۵:۴۹

اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ انبار موادنفتی استان مرکزی جمع آوری شد

معاون اجتماعی‌و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان مرکزی گفت: اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ انبار موادنفتی در استان مرکزی جمع آوری شد.

معاون دادگستری‌کل استان مرکزی:

اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ انبار موادنفتی استان مرکزی جمع آوری شد

انبار موادنفتی

اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ انبار موادنفتی استان مرکزی جمع آوری شد

به نقل از تسنیم، حجت‌الله درودگر ظهر امروز در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های مدنظر در راستای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: به منظور جلوگیری از قاچاق موادنفتی در استان اطلاعات بیش از هزار انبار به دست آمده تا به این وسیله بتوانیم به آنها کدپستی بدهیم و پیگیر انجام این طرح هستیم.

وی افزود: تبیین نحوه ترخیص‌کالاهای کانتینری یکی دیگر از دستور کارهای مطرح شده در این جلسه است و براساس قانون ایستگاه بازرسی گمرکات مجاز است که تنها 10 درصد از محموله را مورد بررسی قرار دهد و از بررسی مابقی آن صرف نظر و به همان میزان بسنده کند.

معاون اجتماعی‌و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان مرکزی تصریح کرد: این نقطه ضعف قانونی سبب سوء استفاده صاحبان کانتینرها می‌شود و ممکن است در این شرایط تنها یک کانتینر با بار مورد نظر مورد بررسی قرار گیرد و مابقی آنها حامل محموله دیگری باشند.

سکوت قانون در برخی موارد سبب ازدیاد تخلف می‌شود

معاون بازرسی و نظارت صنعت‌، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به معضلاتی که در بین صنوف تولید ایزوگام در دلیجان به وجود آمده گفت: مشکل واحدهای تولید ایزوگام شهر دلیجان به مرحله حادی رسیده و این مشکل به سبب نبود نظارتی صحیح رشد کرده است.

محمدجواد قربانیان ادامه داد: ناظری که برای بررسی به این مراکز مراجعه می‌کند در بیشتر مواقع تصور صحیحی از ماده اولیه و سوخت مورد نیاز ندارد و این ضعف شناسایی سبب ازدیاد تخلف سرپرستان واحدها می‌شود که سکوت قانون در برابر آنها مسیر را برای عرضه و تقاضای خارج از شبکه هم باز می‌کند.

وی عنوان کرد: مشکلات واحدهای دلیجان در مرحله حاد قرار دارد و به همین سبب اقدام به تامین منابع مورد نیاز از استان‌های هم‌جوار می‌کنند و خود مسئولان واحدها اظهار دارند که مواد اولیه تولید را از طریق تهاتر با پروژه‌های عمرانی به دست می آورند زیرا نمی‌توانند با قیمت قیر در پروژه‌های راه‌سازی و شهرداری رقابت کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت