یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۰۳:۳۵

اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در واحدهای تولیدی دلیجان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دلیجان با اشاره به اینکه حدود هشت هزار و ۱۴۹ نفر در بخش صنعت شهرستان اشتغال دارند، گفت: این میزان حدود هشت درصد اشتغال استان را شامل می شود.

مجید طالبی مطرح کرد؛

اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در واحدهای تولیدی دلیجان

اشتغال در دلیجان

اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در واحدهای تولیدی دلیجان

به نقل از پیام دلیجان، مجید طالبی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دلیجان به مناسبت روز صنعت و معدن گفت: در شهرستان دلیجان بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی در چهار شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.

طالبی با اشاره به اینکه مبلغی بالغ بر ۲۷۲ میلیارد دلار در بخش صنعت دلیجان سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری انجام شده معادل پنج درصد میزان سرمایه‌گذاری در استان است.

واحدهای تولیدی دلیجان تامین کننده ۸ درصد اشتغال استان 

وی با بیان اینکه حدود هشت هزار و ۱۴۹ نفر در بخش صنعت شهرستان اشتغال دارند، ادامه داد: این میزان حدود هشت درصد اشتغال استان را شامل می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دلیجان با تاکید بر اینکه دلیجان دارای توانمندی تولیدی و صادراتی متعددی است، افزود: ۱۸ واحد صنعتی در این شهرستان در زمینه صادرات کالا فعالیت دارند.

طالبی بیان کرد: الیاف پلی استر، عایق رطوبتی، سیمان و فرش ماشینی از جمله مهمترین تولیدات صادراتی شهرستان را شامل می شود.

صادرات محصولات تولیدی دلیجان به ۱۴ کشور 

وی اظهارکرد: ترکیه، عراق، افغانستان، چین، تاجیکستان، بلژیک، امارات متحده عربی، بلغارستان، هلند، ارمنستان، امارت، قزاقستان، کره جنوبی و ترکمنستان کشورهای هدف صادراتی این شهرستان هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دلیجان درخصوص توانمندی این شهرستان گفت: در تولید عایق رطوبتی، دلیجان بیش از ۷۰ درصد محصول عایق رطوبتی کشور را تولید می‌کند و همچنین مجتمع تولیدی الیاف پلی‌استر دلیجان در خاورمیانه جزو بزرگترین مجموعه‌های تولیدی است.

لزوم تکمیل ۲۹ طرح‌ صنعتی در دلیجان/پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۴۵ واحد تولیدی

وی به پروژه‌های صنتعی نیمه تمام شهرستان هم اشاره‌ای کرد و گفت: در دلیجان ۲۹ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد وجود دارد که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۷۳۲ نفر در این شهرستان فراهم می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دلیجان به پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی شهرستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته به ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی دلیجان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد که ۸۰۰ شغل را تثبیت کرد و ۶۰ فرصت شغلی جدید نیز در این واحدها ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعت این شهرستان امسال نیز تسهیلات رونق تولید پرداخت می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت