جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۲۲:۴۵

استیضاح “آخوندی” را به دلیل “عملکرد ضعیف” پیگیری می‌کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح “آخوندی” را به دلیل “عملکرد ضعیف پیگیری می‌کنیم.

استیضاح “آخوندی” را به دلیل “عملکرد ضعیف” پیگیری می‌کنیم

استیضاح "آخوندی"

استیضاح “آخوندی” را به دلیل “عملکرد ضعیف” پیگیری می‌کنیم

محمد حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به موضوع نظارت نمایندگان مجلس بر عملکرد وزرا اظهار داشت: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان مجلس است و وزرا با توجه به برنامه‌ای که در زمان رای اعتماد به مجلس ارائه می‌کنند و همچنین براساس صحبت‌هایی که در روز رای‌گیری با نمایندگان مجلس مبنی بر اقدامات موثر در حوزه کاری خود می‌کنند، عملکرد آنها براساس قانون از سوی نمایندگان نظارت می‌شود.

وی افزود: بعد از چند ماهی که از انتخاب وزرا گذشته برخی وزرا به نوعی در راستای برنامه‌های محوله اقدامات موثری انجام ندادند و نمایندگان مجلس  بر اساس وظایفی که درباره نظارت برعملکرد وزرا به آنها محول شده نسبت به استیضاح، تذکر و یا سوال از آن وزیر اقدام می‌کنند.

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس تصریح کرد: یکی از گزینه‌هایی که هم‌اکنون با توجه به اتفاقات اخیر در خصوص سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و ضعفی که در عملکرد وی وجود دارد, استیضاح وزیر راه است که این بحث در مجلس کلید خورده است.

حسینی بیان کرد: با توجه به شرایط آئین‌نامه آمار استیضاح‌کنندگان باید به عددی برسد و پس از اعلام وصول توسط هیئت‌ رئیسه در جلسات تخصصی با حضور اعضای استیضاح‌کنندگان برگزار می‌شود که در صورت عدم قانع‌شدن به صحن علنی مجلس اعلام و طبق آئین‌نامه برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: بنده نیز با توجه به اتفاقات اخیر در کنار نقاط قوت وزیر راه، نسبت به عملکرد فعالیتی وی رضایت ندارم و براساس آئین‌نامه پیش خواهیم رفت.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وظیفه مسئولان انجام وظیفه محوله در جهت خدمت هر چه بیشتر به مردم است تا از این طریق گام‌های موثری برای استحکام نظام و حفظ آرمان‌های انقلاب برداشته شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت