دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۰۰:۴۷

استقرار ۸۳۳ پایگاه جمع آوری زکات در عیدسعید فطر/مشارکت ۱۶ هزار حامی در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین»

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت : تعداد ۸۳۳ پایگاه ثابت و سیار به منظور جمع آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر مستقر خواهد شد.

استقرار ۸۳۳ پایگاه جمع آوری زکات در عیدسعید فطر/مشارکت ۱۶ هزار حامی در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین»

زکات فطره

استقرار ۸۳۳ پایگاه جمع آوری زکات در عیدسعید فطر/مشارکت ۱۶ هزار حامی در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین»

قنبر موسی نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در گفتگو با خبرنگاراراک امروز؛ با بیان اینکه زکات به عنوان واجب الهی و دغدغه امروز جامعه اسلامی نیازمند توجه جدی است، گفت: اگر همه مسلمانان زکات اموال خویش را به موقع و کامل بپردازند، هیچ فرد فقیر و محرومی در سرتاسر کشور اسلامى باقى نخواهد ماند.

موسی نژاد با اشاره به اینکه دبیری شورای زکات استان به کمیته امداد واگذار شده، افزود: کمیته امداد متولی جمع آوری زکات فطره در استان مرکزی بوده و تعداد ۸۳۳ پایگاه ثابت و سیار به منظور جمع آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۹۸ پایگاه ثابت، ۲۸ پایگاه سیار و ۱۰۷ پایگاه در مراکز نیکوکاری مستقر می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال فطریه و کفاره در استان جمع آوری شده است، گفت: مردم استان  مرکزی بیش از ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به نیازمندان کمک کردند که این مساعدت ها در بخش جشن نیکوکاری رشد ۳۸ درصدی داشته است.

موسی نژاد از وجود ۱۳۰ هزار مشترک صندوق صدقات در سطح استان مرکزی خبر داد و تصریح کرد: در هر ماه بین ۴۰۰ تا ۴۰۵ میلیون ریال از صندوق های صدقات جمع آوری می شود و مردم استان مرکزی در سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال زکات نقدی و غیرنقدی به منظور رفع محرومیت و مشکلات اقشار آسیب پذیر استان پرداخت کرده اند.

وی در ادامه از مشارکت ۱۶ هزار حامی در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» خبر داد و افزود: طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار ، از کار افتاده و همچنین فرزندان غیر یتیم خانواده های محروم راه اندازی شده است و در ماه مبارک رمضان با استقبال خوب حامیان همراه بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان  با بیان اینکه میزان فطره سال جاری پس از اعلام مراجع اعظام به عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود، خاطر نشان کرد: کمیته امداد امین مردم است و زکات فطریه جمع آوری شده در روز عید سعید فطر به سرعت بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت