شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۰۶:۱۵

استقبال سرمایه گذار در زرندیه روبه افزایش است

حجازی گفت: درسال گذشته ۳۴ فقره صدور پروانه داشتیم و این در حالی است که در ۶ ماهه نخست امسال ۳۵ فقره صدور پروانه داشته‌ایم که به طور قطع اگر فرصت‌هارا برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کنیم سرمایه گذار استقبال می‌کند.

رئیس صنعت و معدن زرندیه:

استقبال سرمایه گذار در زرندیه روبه افزایش است

سرمایه گذار

استقبال سرمایه گذار در زرندیه روبه افزایش است

اکبر حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم تسنیم در زرندیه با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت‌های صنعتی زرندیه اظهار داشت: ظرفیت خوب این منطقه ایجاب می‌کند که کمک‌های لازم را برای رونق سرمایه‌گذاری در آن داشته باشیم زیرا موقعیت مناسب آن به‌گونه‌ای است که حتی کارگران می‌توانند در شهرهای اطراف آن سکنی گزینند و امیدواریم در این زمینه هم مشکلات برطرف شود.

وی افزود: عملکرد دولت در رونق تولید خوب و تلاش‌های خوبی انجام شده که امیدواریم بتوانیم بهتر از این عمل کنیم نخستین بار است که ستاد تسهیل یا بحث فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود البته هدایت‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور هم در این اقدامات موثر بوده هر چند باید تلاشمان را بیشتر کنیم که آماری از بیکاری عنوان نشود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت زرندیه تصریح کرد: خوشبختانه در بحث تسهیلات نسبت به سال گذشته حمایت‌های دولت در حوزه صنعت بیشتر شده و بعد از ثبت نام، سرمایه گذار محدودیتی برای دریافت تسهیلات ندارد واحدهایی که صدرصد پیشرفت فیزیکی دارند و واحدهایی که به بهره برداری رسیده اند می‌توانند در غالب بازسازی ونوسازی از این تسهیلات برخوردار شوند.

حجازی بیان کرد: برای واحدهای کوچک تا سقف یک میلیارد تومان، واحداهای متوسط تا سقف 6 میلیازد تومان و واحدهای بزرگ تا سقف 15 میلیارد تومان می‌توانند از تسهیلات رونق تولید برخوردار شوند.

وی ادامه داد: 80 درصد واحدهای زرندیه فعال هستند البته ممکن است به اندازه ظرفیت اسمی خود تولید نداشته باشند ولی حداقل با ظرفیت 50 درصد تولید می‌کنند و 20 درصد واحدها در حالت تعلیق و تعطیل هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت زرندیه خاطرنشان کرد: سال گذشته تا پایان سال 34 فقره صدور پروانه داشتیم و این در حالی است که در 6 ماهه نخست امسال تاکنون 35 فقره صدور پروانه داشتیم که اگر فرصت‌ها را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کنیم سرمایه‌گذار استقبال می‌کند و تا پایان سال صدور پروانه چندین برابر می‌شود.

حجازی عنوان کرد: عمده مشکلات برای جذب سرمایه گذار عدم همکاری بانک‌ها است که امسال تلاش شده در بازدیدهایی که از بانک‌های عامل انجام می‌شود این روند پرداخت تسهیلات با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت