پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۴۱:۵۰

استفاده دولت دوازدهم به دور از مسائل سیاسی از افراد متعهد و متخصص در کابینه

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه دولت دوازدهم به دور از مسائل سیاسی و جناحی از افراد مومن، متعهد و متخصص در کابینه استفاده کند تاکید کردند: حزب و جناح افراد ملاک انتخاب کابینه در دولت دوازدهم نباشد.

گزارشی از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی ؛

استفاده دولت دوازدهم به دور از مسائل سیاسی از افراد متعهد و متخصص در کابینه

دولت دوازدهم

استفاده دولت دوازدهم به دور از مسائل سیاسی از افراد متعهد و متخصص در کابینه

به نقل از تسنیم، امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با گرامی‌داشت عملیات مرصاد اظهار داشت: منافقین به تصور اینکه اوضاع داخلی ایران نابسامان است به کمک ارتش عراق به ایران حمله کردند و تا سر پل ذهاب آمدند، ولی رزمندگان اسلام با عملیات مرصاد و با رمز یا علی بن ابی طالب(ع) چهل و هشت هزار نفر آنها را کشتند و الباقی فرار کردند.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری سالروز اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی را گرامی دانست و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر و قرارگاه ایمان و تقوا و بصیرت و اخلاق بوده و در واقع نمازجمعه پایگاه گسترش مقاومت و دشمن شناسی و محور وحدت است.

وی تصریح کرد: مهمترین وظیفه نمازجمعه تبیین هدف‌ها و روش برای رسیدن به مقصود است، چنانچه انبیاء الهی این وظیفه را انجام می دادند و مقام رهبری فرمودند پایگاه‌های هدایت و رهبری مردم در سراسر کشور ائمه جمعه هستند.

امام جمعه آشتیان با تبریک روز دختران گفت: مادران امروز دختران دیروز و دختران امروز مادران فردایند و چنانچه پدران امروز پسران دیروز و پسران امروز پدران فردایند بنابراین پدران و مادران باید فرزندان دختر و پسر خود را برای آینده تربیت کنند.

وی عنوان کرد: زنان به‌عنوان نیمی از جامعه بشری باید اماده نقش آفرینی شایسته باشند و مهمترین وظیفه مادران گرم کردن قانون خانواده است و بعد از همسرداری و مادری برای برای فرزندان است چراکه امروز دشمنان بیشترین سرمایه‌گذاری را بر روی دختران انجام می‌دهند که اگر بتوانند دختران را فاسد کنند خانواده را نابود کرده اند.

نیشابوری ادامه داد: دختران و زنان به شرط رعایت عفاف و حجاب و با حفظ خانواده می‌توانند در تمام عرصه‌های اجتماعی و علمی و سیاسی حضور پیدا کنند و نقش ایفا کنند.

امام جمعه آشتیان بیان کرد: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب که بارها به مسئولین تذکر دادند چراکه مسئله واردات بی رویه بخصوص در کالاهائی که مشابه داخلی داردباید مورد توجه باشد زیرا این واردات سبب تعطیلی کارخانجات، دامن زدن به بیکاری و وابستگی و عدم رونق تولید می‌شود.

وی افزود: وقتی شنیده می شود واردات روغن پالم 2.5 برابر می‌شود و یا رب گوجه فرنگی و بیسکویت و شکلات و غیره وارد می شوند باید شاهد تعطیل شدن کارخانجات باشیم.

نیشابوری به انتخاب کابینه دوازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور باید ضمن شناخت نیازها و انتظارات مردم و برای عملی کردن وعده‌های داده شده به‌دور از مواضع جناحی و با توجه به منافع ملی وزرایی را انتخاب کند که بتوانند وضعیت کشور راتغییر دهند.

وی افزود: مهمترین ویژگی انقلابی و جهادی بودن است زیرا کارهای جهادی مدیر جهادی می‌خواهد بنابراین باید کار را به مدیران جوان انقلابی سپرد این درحالیست که دولت یازدهم، پیرترین دولت بعد از انقلاب است.

نیشابوری اضافه کرد: وزرای آینده باید دارای تدبیر و آینده نگری، خلاقیت و نوآوری، بینش استراتژیک و روحیه جهادی و خستگی ناپذیر در خدمت، تعامل و همکاری راهبردی با نظام، تخصص مرتبط، توان مدیریت راهبردی، شجاعت در مدیریت، عدم سیاسی‌کاری، عادل، پاکدست و امانت‌دار و مردم‌دار و دارای برنامه ضد رکود باشند.

امام جمعه آشتیان با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: به گمان آمریکا و متحدانش شرایط داخلی ایران فرصتی برای فشار به مردم و نهادهای انقلابی است کهدو قطبی سازی و اختلاف افکنی و تضعیف نهادهای انقلابی به‌ویژه سپاه اصلی ترین هدف آمریکاست و طرح یک فوریتی مجلس در مقابله با تحریم‌های آمریکا قابل تقدیر است.

وی افزود: ملت و دولت در مقابل تحریم‌ها و توطئه‌های آمریکا ایستادگی می کنند و آمریکا بداند همچون گذشته این توطئه‌های تحریم‌ها سبب انسجام و وحدت بیشتر مردم می‌شود و هرگونه تحریم ناقض برجام است و ایران پاسخ قاطع خواهد داد.

اعتراف چندین باره مسئولین دولتی بر نقض روح و جسم برجام

امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه با اشاره به تلاش قوه قضاییه در رسیدگی به تخلفات اظهار داشت: از ریاست قوه قضاییه به سبب تلاش مستمر تشکر داریم اما در عین حال برخی تعلل‌ها در اجرای حدود شرعی و الهی مانع از خاصیت بازدارندگی احکام می شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی بیان کرد: درحالی که یکی از اهداف و فلسفه مهم مجازات اسلامی بازدارندگی است و این تاخیرها بازدارندگی ندارد، آیا اجرای این احکام نمی تواند عامل بازدارنده از تکرار و پیدایش حوادثی مانند آتنا شود؟

وی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا به بهانه های مختلف گفت: برای چندمین بار خود مسئولین دولتی بر نقض روح و جسم برجام اعتراف کردند و وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه ای با رسانه‌های آمریکا بر این نقض ها تصریح کرد ولی روزنامه های اصلاح طلب  به جای درک واقعیت، حتی به او لقب دلواپس می دهند.

حسینی با اشاره به سخنان مسئولین درزمان تایید برجام ادامه داد: رییس جمهور هم بر لغو تمامی تحریم‌های بانکی و حتی تسلیحات موشکی و اشاعه ای تصریح کرد ولی واقعیت طور دیگری شد و امروز که برجام شکست خورده است دیگر طرح برجام 2 و 3، منطقه‌ای و موشکی که ادامه اعتماد به آمریکا است بی خردی است.

امام جمعه ساوه برضرورت تشکیل کابینه‌ای فراجناحی و براساس شایسته‌ساتلاری گفت: از نمایندگان مجلس بخاطر تصویب فوریت طرح مقابله با اقدامات آمریکا تشکر می کنم که این پیام را داشت که سپاه خط قرمز ما است، سپاه قدس نیروی ضد تروریست و رهایی بخش است و سردار سلیمانی افتخار ما است.

وی افزود: با این طرح تصورات غلط آمریکا برای سواستفاده از نزاع بین جناحی در جهت افزایش تحریم ها و ادامه ستم به ملت ایران در هم شکست.

حسینی بیان کرد: از نمایندگان مجلس می خواهیم با همین روحیه در تشکیل کابینه فراجناحی شایسته، جوان، بانشاط و کارآمد با دولت همکاری کنند، دولت هم تلاش کند برای پیشرفت کشور ، حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی وزرای انقلابی، متعهد و متخصص با مدیریت جهادی معرفی کنند.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: برخی مطرح می کنند که نظام ما  جمهوری اسلامی است نه حکومت اسلامی و حتی ادعا می کنند حضرت امام(ره) که حکومت اسلامی را مطرح می کردند زمان قبل از انقلاب بود ولی پس از پیروزی انقلاب دیگر جمهوری اسلامی را مطرح کردند و حکومت اسلامی را مطرح نکردند.

وی ادامه داد: در حالی‌که امام راحل(ره) بارها حکومت اسلامی را پس از انقلاب هم مطرح کردند و اساسا حکومت اسلامی با حضور مردم محقق می شود و در واقع جمهوری اسلامی یک مدل از حکومت اسلامی است.

تربیت نسل جوان مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد

امام جمعه تفرش در خطبه‌هخای نمازجمعه این شهرستان با اشاره به اهمیت نمازجمعه اظهار داشت: نماز جمعه عامل حفظ حکومت و پیشرفت حکومت اسلامی می شود. نماز جمعه یکی از قرارگاه های فرهنگی مبارزه با توطئه های دشمنان است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد مومنی با بیان لزوم شرکت مسلمانان در کنگره عظیم حج، افزود: خالی شدن و کم شدن صفوف مسلمانان در مراسم عبادی حج، یکی از خواسته های دشمنان است.

وی امنیت را امری مهم جهت شرکت در حج برشمرد و تصریح کرد: امنیت لازمه ادای این واجب الهی است و مسئولین حج و زیارت کشورمان اعلام کرده اند که امسال، امنیت برای حجاج احراز شده است و اگر وجود نداشت همانند سال گذشته حجاج را اعزام نمی‌کردند.

امام جمعه تفرش با اشاره به دهه کرامت و روز ملی دختران، گفت: دختران در اسلام دارای جایگاهی بزرگ هستند و همین دختران، بانوان و مادران آینده و مربی و مدیران فرهنگی و تربیتی جامعه هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل برای تربیت دختران بسیار سفارش شده است، چراکه اگر بانوان اصلاح شوند جامعه اصلاح می شود.

مومنی عنوان کرد: تقویت پایگاه‌های علمی بانوان یعنی همان مدارس علمیه خواهران، سبب تربیت بهتر بانوان و کاهش مشکلات فرهنگی در سطح جامعه می شود.

حجاتب و عفاف در جامعه ترویج یابد

امام جععه شازند در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) به تبیین علوم مختلف و بیان روایات و تفسیر آیات قرآن کریم می‌پرداختند، به طوری که میزان روایات و احادیثی که از امام جعفر صادق (ع) داریم، از همه ائمه معصومین (ع) به نسبت بیشتر است و به دلیل شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن زمان، عمر با برکت آن حضرت، صرف گسترش معارف مختلف در دوران امامت شد.

حجت‌الاسلام سیدحبیب‌اله موسوی افزود: روش و سیره فردی و اجتماعی امام صادق (ع)، یکی از بهترین الگوهای مورد نیاز مسلمانان است، به کارگیری این سیره در زندگی، راه حل مناسب و عملی برای بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جوامع مسلمانان است، بنابراین ائمه جماعات باید آن حضرت را در سیره و کردارشان الگو قرار دهند و مساجد را محور و  اساس فعالیت های  تبلیغی  و دینی قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: عتبات عالیات نماد شیعه است و در برابر هر گنبد و صحن و سرای متعلق به امامان معصوم (ع) چندین دریا معنا و اعتقاد قرار دارد.

موسوی عنوان کرد: این اماکن مراکز نور،علم و رفت وآمد ملائکة الله است. از این رو  بازسازی آن اماکن ضروری به نظر می رسد، نکته دیگر آنکه  از مصادیق بارز حکم قرآنی تعظیم شعائر همین ترمیم در خور تقدیر عتبات عالیات است.

امام جمعه شازندبا تقدیر از مشارکت های مردمی در کمک به بازسازی عتبات عالیات بر ورود جدی تر خیّرین به این موضوع تاکید کرد و گفت: توجه و خدمت به اهل بیت (ع) یکی از اتفاق‌های با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با استفاده از آن می‌توانیم توشه‌ای برای آخرت خود فراهم کنیم.

وی با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: حضرت معصومه (س) الگوی والای عفاف و حجاب برای دختران و زنان جامعه بوده و ضرورت دارد دختران و زنان در موضوع حجاب و عفاف، حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند و از سیره آن حضرت پیروی کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: در ایام دهه کرامت شاهد دو مناسبت بسیار برجسته همچون میلاد امام رضا(ع)و حضرت معصومه(س) هستیم که هر کدام به نوبه خود از اهمیت به سزایی برخوردار هستند و پرداختن به زندگی و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از ضروریاتی است که تبیین آن در این ایام می‌تواند راهگشا و بسیار موثر واقع شود.

امام جمعه شازند به سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور به دستور امام راحل(ره) اشاره کرد و افزود: احیای نماز جمعه از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است و در تقویت معنویت در جامعه و تقویت فرهنگ دینی نقش بسزایی دارد.

نماز جمعه میعادگاه کار فرهنگی جامعه اسلامی است

امام جمعه دلیجان در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اینکه نماز جمعه محور وحدت ملی است اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر و قرارگاهی از ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است.

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی افزود: اهل مدارا بودن و راستگو بودن از سفارشات امام جعفر صادق (ع) است که توصیه به این سفارش مانع بسیاری از ناهنجاری در جامعه می شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی در تهران، تصریح کرد: نماز جمعه یکی از مهمترین نهادهایی است که از سوی حضرت امام(ره) و پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی شده است.

امام جمعه دلیجان تصریح کرد: هم اکنون در 900 شهر ایران اسلامی نماز جمعه اقامه می شود و همه مردم و مسئولین در نماز جمعه نقش دارند و همه کسانی که به خدا و قیامت اعتقاد دارند باید در این نماز حضور باشکوه داشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) که به عنوان روز دختر نامگذاری شده است، گفت: وجود حرم حضرت معصومه در کشور ما یک برکت بزرگ است و باید قدر این موهبت الهی را بدانیم و از شفاعت آن حضرت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت