سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۴۷:۳۳

استان مرکزی 24 موکب برای زائران اربعین برپا می کند

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: این استان در جریان راهپیمایی عظیم اربعین امسال 24 موکب دارای مجوز را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می کند.

استان مرکزی 24 موکب برای زائران اربعین برپا می کند

موکب

استان مرکزی 24 موکب برای زائران اربعین برپا می کند

به نقل از ایرنا،خلیل نجفی نظام آبادی روز چهارشنبه در خمین افزود: 20 موکب استان مرکزی در عراق میزبان زائران حسینی است و چهار موکب در ورودی و خروجی های استان به زائران گذری در رفت و برگشت خدمات رفاهی ارائه می دهد.
وی بیان کرد: این موکب ها در کشور عراق یک هفته قبل از اربعین حسینی دائر می شوند و به مدت 10 روز 600 هزار نفر را با غذای گرم پذیرایی می کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه خمین 2 موکب در کربلا راه اندازی کرده است، گفت: استان مرکزی آمادگی اسکان 15 هزار نفر درعراق و 15 هزار نفر در مهران را در زمان پیاده روی اربعین دارد.
نجفی نظام آبادی در بخشی از سخنانش گفت: نیمی از تعهد این استان برای بازسازی عتبات عالیات در سال جاری تحقق یافته است.
وی افزود: تعهد این استان برای بازسازی عتبات عالیات 57 میلیارد ریال بود که 20 میلیارد ریال آن تعهد نقدی و 37 میلیارد ریال غیر نقدی بوده است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: تاکنون از تعهد نقدی 50 درصدانجام گرفته و 16 میلیارد ریال نیز تعهد غیر نقدی با ساخت ستون ها و اجزای آن ها محقق شده است.
نجفی نظام آبادی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی در سال گذشته در انجام تعهد رتبه اول کشور را کسب کرد گفت: پارسال تعهد استان 100 درصد تحقق پیدا کرد و پیش بینی می شود امسال نیز این رتبه حفظ شود.
وی اظهار کرد: 200 خادم افتخاری خواهر و برادر در روستا و شهرهای استان سازماندهی شدند و همگی دارای کارت و حکم هستند و برای ترویج شعائر اسلامی فعالیت می کنند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تاکید کرد: پاسخگویی به سوالات احتمالی مردم درباره عتبات عالیات و برقراری پل ارتباطی بین مردم و مسئولان ستاد بازسازی از جمله وظایف خادمان است.
وی ادامه داد : ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی عهده دار تامین و فرآوری سنگ مورد نیاز برای ساخت 604 ستون طبقه همکف و بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) و تامین سنگ مورد نیاز کف و دیواره های سایر طبقات شده است.
وی گفت: ساخت این ستون ها از اول مردادماه سال 94 با تجهیز کارگاهی در یکی از کارخانه های سنگ محلات و با همت یکی از خیرین آغاز شده است و تاکنون 550 ستون و اجزای ستون از آن ها در صحن مبارک حضرت زهرا (س) نصب شده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین نیز گفت: از ابتدای امسال 500 میلیون ریال کمک های نقدی وزیور آلات برای بازسازی عتبات عالیات توسط مردم خیر این خطه کمک شده است.
حیدر خسروی افزود: تعهد امسال این شهرستان برای بازسازی عتبات عالیات حدود 2 میلیارد ریال است که 30 درصد آن تاکنون محقق شده است.
وی بیان کرد: این خطه در جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط 200 خادم افتخاری در جایگاه اول استان قرار دارد.
خسروی ادامه داد: از ابتدای امسال سه دارقالی برای استفاده درصحن حضرت زهرا(س) به ارزش 300 میلیون ریال بریده شده و پنج دارقالی نیز در حال بافت است.
وی، با بیان اینکه سال گذشته، یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک‌های نقدی جمع‌آوری شد اظهار کرد: همچنین افراد داوطلب برای ساخت و بازسازی عتبات عالیات به عراق اعزام شدند.
خسروی با اشاره به اینکه سه طرح مهم در دستور کار ستاد عتبات کشور قراردارد، ادامه داد: ترفیع گنبد امام حسین(ع)، توسعه صحن حضرت زهرا(س) وهمچنین ساخت صحن عقلیه بنی‌هاشم(ع) طرح های این ستاد هستند.
وی گفت: در محرم و صفر نیز برنامه‌هایی از قبیل طرح های مشارکتی دانش‌آموزان، کارکنان دولتی و بسیجیان و پاسداران در جمع‌آوری کمک‌های مردمی اجرا می شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین افزود: در مساجد و امامزادگان نیزدر طول سال این کمک‌ها جمع‌آوری می‌شود که مردم مشارکت خوبی در این زمنیه دارند.
خسروی همچنین به برنامه‌های شهرستان در اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: زادگاه امام خمینی(ره) در اربعین امسال 2 موکب در صحن عقیله بنی هاشم(ع) در کربلا برپا می کند که نیاز به اقداماتی برای پشتیبانی این موکب ها است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب 105 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت