پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۴:۲۸

استان مرکزی پیشرو در راه اندازی شرکت های دانش بنیان شیلات

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان از شاخص راه اندازی شرکت های دانش بنیان کشاورزی و شیلات در زمره استان های پیشرو کشور محسوب می شود.

استان مرکزی پیشرو در راه اندازی شرکت های دانش بنیان شیلات

شرکت های دانش بنیان شیلات

استان مرکزی پیشرو در راه اندازی شرکت های دانش بنیان شیلات

حسن اکبری روز سه شنبه در حاشیه دیدار با فرماندار محلات در گفت و گو با ایرنا گفت: نخستین شرکت تحقیقاتی دانش بنیان در زمینه ماهیان زینتی در شهرستان محلات و 2 شرکت دانش‌بنیان دیگر در شهرهای اراک و دلیجان راه اندازی شده است.
وی اظهارکرد: شرکت های دانش بنیان در این شهرستان ها با توجه به پتانسیل‌های این سه شهرستان در عرصه ماهیان زینتی و صنایع تبدیلی به منظور تحقق اهداف تحقیقاتی و تجاری سازی دانش راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در این شرکت ها امکاناتی برای دامنه فعالیت علمی و تحقیقاتی مهیا است تا تحقیقات علمی مسیر تجاری‌سازی را طی کنند.
وی افزود: مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان به تقویت تولید و پرورش ماهیان زینتی کمک موثری می کند و می تواند این بخش را در استان و کشور بیش از پیش رونق ببخشد و زمینه تولید و اشتغال پایدار را فراهم کند.
اکبری در ارتباط با بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات گفت: زمین این شهرک تعیین کاربری و طرحهای مطالعاتی آن انجام شده و دارای اعتبار مصوب از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت : در صورت تخصیص 60 میلیارد ریال از اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری عملیات اجرایی این پروژه کلید می خورد.
اکبری افزود: بزرگترین شهرک ماهیان زینتی محلات در زمینی به وسعت 17 هکتار در جوار دهکده گل و گیاه محلات احداث می شود که ظرفیت اسمی این شهرک سالانه 10 میلیون قطعه است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در این شهرک 24 واحد پرورشی احداث و با راه اندازی واحدهای پرورشی آن، برای بیش از 200 نفر اشتغال مستقیم و 400 اشتغال غیر مستقیم فراهم خواهد شد.
وی گفت: در کنار این شهرک استخر تفریحی، ساختمان اداری، آزمایشگاه، سالن قرنطینه، باغ پرندگان، مسجد، ساختمان آموزش و آکواریوم عمومی برای ایجاد یک منطقه تفریحی- گردشگری پیش بینی شده است.
فرماندار محلات در نشست با مدیر کل شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به این که محلات رتبه اول در تنوع گونه های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد، راه اندازی شهرک ماهیان زینتی در این شهرستان ضروری است.
علی زینی وند افزود: صادرات سالانه 700هزار دلار ماهی زینتی از شهرستان محلات نشان از استعداد این شهرستان در تولید و صادرات غیرنفتی دارد.
وی تاکید کرد: راه اندازی این شهرک در قطب تولید ماهی زینتی کشور تولید و صادرات این محصول را چند برابر می کند.
فرماندار محلات افزود: تسریع در عملیات اجرایی و راه اندازی این شهرک یکی از مطالبات به حق آبزی پرورهای این شهرستان است.
شهرستان محلات قطب تولید ماهی زینتی ، گل و گیاهان زینتی و سنگ نما در کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت