یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۵۱:۲۵

استان مرکزی از نظر استحکام بناها در جایگاه ویژه‌ای در کشور قرار دارد

رئیس اداره مهندسی و مقررات ملی راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: استحکام ساختمان‌ها در استان مرکزی نسبت به کشور مناسب‌تر است.

استان مرکزی از نظر استحکام بناها در جایگاه ویژه‌ای در کشور قرار دارد

استحکام بناها

استان مرکزی از نظر استحکام بناها در جایگاه ویژه‌ای در کشور قرار دارد

مهدی آقاباقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به موضوع استحکامات ساختمانی اظهار داشت: با توجه به گزارشاتی که در راستای جایگاه استحکام ساختمان‌ها به وزارت راه و شهرسازی ارسال کردیم و همچنین گزارشاتی که از استان‌های دیگر ارسال شد و در نتیجه بررسی‌های انجام شده در سطح وزارتخانه خوشبختانه استان مرکزی از نظر استحکام بناها در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و از سطح شاخص‌های عمومی بالاتر است.

وی افزود: در استان مرکزی سازمان مهندسی در حدود پنج هزار و 200 نفر عضو دارد که در سطح استان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره مهندسی و مقررات ملی راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: از تمامی افرادی که قصد دارند ساختمانی بنا کنند خواهش می‌کنم با سازمان‌های نظام مهندسی در مناطق خود همکاری کنند تا بتوانیم استحکام را در بناها بالا ببریم.

آقاباقری بیان کرد: باید اجازه دهند مهندسان مقررات ملی ساختمان و مباحث بیست و دوگانه مقررات را در ساختمان آنها رعایت کنند و همچنین مهندسان ذی‌صلاح در ساختمان‌های آنها فعالیت داشته باشند و تمام عواملی که هست بر اساس اصول رعایت و ساخته شود.

رئیس اداره مهندسی و مقررات ملی راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد:  با توجه به اینکه ایران از منظر بلایای طبیعی کشوری حادثه خیز است، مقاوم‌سازی سازه‌های ساختمانی دغدغه کارشناسان مسکن‌سازی در طول سال های گذشته مطرح بوده و هست بنابراین امروز باید به فکر اجرای قوانین و استحکام‌سازی در ساخت و سازها برای افزایش ضریب اطمینان در ساختمان‌ها بود.

وی ادامه داد: مردم و دولت و مسئولان ساخت‌ و‌ ساز خانه‌ها، فاکتورهای مهمی هستند که به صورت مستقیم در حین و پس از زلزله نقشی بسیار تاثیرگذار دارد بنابراین مردم باید تلاش خود را برای ساختمان‌های ایمن و براساس استاندارد داشته باشند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت