سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۵۰:۳۳

استان مرکزی میزبان مسابقات کشوری بدمینتون دختران می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مسابقات کشوری بدمینتون و تنیس روز میز دختران به میزبانی استان مرکزی در شهرستان خمین برگزار می‌شود.

شهریار فولادوند؛

استان مرکزی میزبان مسابقات کشوری بدمینتون دختران می‌شود

بدمینتون دختران

استان مرکزی میزبان مسابقات کشوری بدمینتون دختران می‌شود

به نقل از تسنیم، شهریار فولادوند ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته 67 درصد دانش آموزان استان در رشته نظری و 33 درصد در رشته فنی وحرفه‌ای به آموزش اشتغال داشتند اظهار داشت: براساس پیش بینی‌های انجام شده در برنامه پنجم و ششم توسعه سهم استان مرکزی در رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کار و دانش پایین‌تر از سطح کشور است.

وی افزود: رشته تجربی با 46.43 درصد دانش آموزان استان در این رشته رتبه نخست را در استان مرکزی به خود اختصاص داده است زیرا استعداد، علاقه، شاخصه‌های رشته تحصیلی منطقه و نیاز جامعه به شغل چهار مولفه مهم هدایت تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: برای هدایت تحصیلی  دانش آموزان در پایه نهم 100 امتیاز پیش بینی شده که 30 امتیاز آن برمبنای آزمون‌های مشاوره‌ای، 10 امتیاز دانش آموزان، 10 امتیاز به منظور نظر دبیران و طبق عملکرد تحصیلی، پنج امتیاز نظر والدین، 10 امتیاز نظر مشاوران و 35 امتیاز عملکرد تحصیلی دانش آموزان انجام می‌شود.

فولادوند بیان کرد: 10 رشته تحصیلی جدید در هنرستان‌های استان در سال تحصیلی آینده ایجاد شده ایجاد این رشته‌ها با هدف افزایش سهم رشته فنی وحرفه‌ای در هدایت تحصیلی دانش آموزان انجام شده است.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها، همکاری دیگر نهادها با برگزاری دوه‌های توجیهی به منطور جامعه هدف، روز آمد کردن تجهیزات هنرستانی از جمله الزامات هدایت تحصیلی دانش آموزان محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: مسابقات کشوری بدمینتون و تنیس روز میز دختران به میزبانی استان مرکزی در شهرستان خمین برگزار می‌شود این مسابقات با حضور چهار هزار نفر از دانش آموزان سراسر کشور از 15 تیرماه در این استان آغاز می‌شود.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان هم در این نشست گفت: در سه سال گذشته 21 دارالقرآن ایجاد شد که می‌توان گفت یکی از اقدام‌های موثر دولت در راستای تخصصی کردن قرآن در آموزش و پرورش است.

علی شیرخانی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته به سبب تعطیلی دارالقرآن‌ها قاری برجسته در آموزش و پرورش نداشتیم اما با آغاز فعالیت این واحدها زمینه تربیت قاری دانش آموزی در استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: به‌همین منظور 194 مبلغ و مبلغه با مدارس آموزش وپرورش استان مرکزی همکاری دارند و استان مرکزی در مقایسه با استان‌های هم طراز خود رتبه نخست را در جذب مبلغ دینی به خود اختصاص داده است.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان مرکزی عنوان کرد: 1500 دانش آموز برای ترویج فرهنگ نماز و قرآن در بین دانش آموزان به اردو طرح معرفت در جوار مسجد جمکران اعزام شدند همچنین 1200  نفر از مدیران مدارس پرجمعیت برای برگزاری طرح نماز آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت