یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۴۴:۵۲

استان مرکزی از محلی برای عبور مسافران به مقصدی برای آنها تبدیل شود

استاندار مرکزی گفت: باید به جای اینکه استان مرکزی را استان عبوری بنامیم آن را به استان مقصد تبدیل کنیم چون این استان از ظرفیت‌های گردشگری خوبی برخوردار است به ویژه اینکه یکی از زیباترین غارهای خاورمیانه در این استان قرار دارد.

استاندار مرکزی:

استان مرکزی از محلی برای عبور مسافران به مقصدی برای آنها تبدیل شود

استان مرکزی

استان مرکزی از محلی برای عبور مسافران به مقصدی برای آنها تبدیل شود

به نقل از تسنیم، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار داشت: تصمیمات جلسه امروز با توجه به فاصله کمی که با ایام نوروز داریم باید حداکثر تا دو روز دیگر به روسا، ادارات و مجموعه‌های مربوطه که در این جلسه وظیفه به آنها محول شد ابلاغ شود و معاون عمرانی هم باید نظارت لازم را داشته باشد تا این صورت‌جلسه و تصمیمات با تفکیک آنها برای هر واحد و هر دستگاه ابلاغ شود.

وی افزود: فرمانداران باید تا پایان سال حداقل در هر هفته یک جلسه ستاد خدمات سفر را در شهرستان‌ها برگزار کنند و ما هم در مرکز استان هفته‌ای یک جلسه را با مسئولیت معاون عمرانی و سایر دستگاه‌ها در برنامه داریم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به طور معمول در ایام نوروز روز‌های آرام  و بدون دردسری داریم و اگر حوادث طبیعی و غیرمترقبه‌ای نداشته باشیم این ایام به سبب تعطیلی ادارات ایام آرامی است و کشور در این دو هفته یک نفس راحتی را می‌کشد اما فراموش نکنیم که باید در این ایام در خدمت افرادی که در این دو هفته بعد از یک‌ سال کار و تلاش سفر می‌کنند هم باشیم.

آقازاده بیان کرد: باید به جای اینکه استان مرکزی را استان عبوری بنامیم آن را به استان مقصد تبدیل کنیم چون این استان ظرفیت‌های خوبی دارد به ویژه اینکه یکی از زیباترین غارهای خاورمیانه در این استان قرار دارد، در شهر اراک هم نقاط دیدنی، تاریخی و موزه‌های زیبایی وجود دارد و سایر شهرستان‌ها هم به همین‌گونه از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: فلسفه عبوری بودن استان مرکزی این بوده که با توجه به آزادراه‌هایی که دارد البته استان عبوری است اما میراث فرهنگی باید تلاش لازم را درراستای تبدیل شدن استان مرکزی به استان مقصد برای مسافران و گردشگران انجام دهد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: بار سنگین و عمده کاری که در ایام نوروز انجام می‌شود بر عهده نیروی انتظامی بوده که در شهرها و جاده‌ها حافظ جان و مال مردم هستند این در حالی است که بیشترین آمار تصادفات در ایام نوروز و پایان شهریورماه است که اگر همه ما بسیج شده و اجازه ندهیم جان یک نفر در تصادف از بین برود اقدام بزرگی انجام داده‌ایم که باید همکار و همراه نیروی انتظامی باشیم تا به یکی از اهداف این ستاد که کاهش تلفات در سفر است دست یابیم.

آقازاده اضافه کرد: در زمینه جاده توره به بروجرد باید اقدامی انجام شود که آن مسیری که آماده شده و از ایمنی لازم برخوردار است با هماهنگی ادارات مربوطه راه‌اندازی شود.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار استان جلسات را به شکل مرتب برگزار می‌کند و کنترل بر قیمت کالاهایی که تا شب عید عرضه می‌شود برعهده این ستاد است، تعزیرات هم باید همکاری لازم را با اداره میراث فرهنگی در ارتباط با قیمت هتل‌ها و اماکن مورد اجاره داشته باشد تا بتوانیم با هماهنگی بین دستگاه‌ها کنترل خوبی بر قیمت کالاها و خدمات داشته باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در زمینه شهرداری در مرکز استان اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم با اقدامات بیشتر و بهتر مرکز استان را به‌عنوان نمونه شهرداری‌های استان به نمایش بگذاریم.

آقازاده بیان کرد: شروع سال با آغاز یکی از خجسته‌ترین ماه‌های قمری آمیخته شده که باید در این ایام جنگ شادی و از این قبیل برنامه‌ها را اجرا کنیم چون مردم نیازمند برامه‌های شاد و سالم و تفریحات  شاداب هستند بنابراین باید تلاش کنیم تا بتوانیم از ایام نوروز بهترین استفاده را داشته باشیم و ایامی پرخاطره را بسازیم.

وی ادامه داد: نوروز باستانی یک آئین چند صد ساله بوده و در بسیاری از کشورهای دنیا به‌عنوان یک تغییر علمی سال انجام می‌شود بنابراین باید نوروز ایرانیان را برای مردم خاطره‌انگیز کنیم.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت