جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۳۷:۳۰

استان مرکزی فاقد کشتارگاه صنعتی است

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی فاقد کشتارگاه صنعتی است، گفت: برای تامین سلامت مصرف کنندگان و جلوگیری از بروز بیماری های احداث کشتارگاه های صنعتی در استان ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی؛

استان مرکزی فاقد کشتارگاه صنعتی است

کشتارگاه صنعتی

استان مرکزی فاقد کشتارگاه صنعتی است

به نقل از  اراک امروز؛ محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در جلسه بررسی وضعیت احداث کشتارگاه صنعتی دام استان مرکزی گفت: یکی از وظایف دامپزشکی تولید غذای سالم بوده و برای تولید غذای سالم نیاز به نظارت های بهداشتی از مزرعه تا سفره است.

شانقی به زنجیره تولید غذای سالم اشاره کرد و افزود: نقش کشتارگاه به جهت مخاطرات بهداشتی در استحصال فرآورده های بهداشتی گوشت در تامین غذای سالم بسیار حائر اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی فاقد کشتارگاه صنعتی است، افزود: برای تامین سلامت مصرف کنندگان و جلوگیری از بروز بیماری های واگیر یا نوپدید، موقعیت جغرافیایی استان، اشتغالزایی، افزایش درآمد و تبدیل تجارت دام زنده به تجارت گوشت و فرآورده‌های جانبی حاصل از کشتار دام، احداث کشتارگاه‌های صنعتی در استان ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در حال حاضر استان مرکزی دارای ۱۵ کشتارگاه سنتی دام است، و احداث سه کشتارگاه‌های منطقه در کمیته ساماندهی کشتارگاه دام استان مصوب شده است.

شانقی از احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد با مشارکت  بخش خصوصی در شهرستان دلیجان خبر داد و گفت: احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی دام دیگر در استان مرکزی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در کمیته ساماندهی کشتارگاه دام استان مرکزی مطرح و با کلیات آن موافقت شده است.

در این جلسه که مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی، معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و نماینده دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست و جهاد کشاورزی استان حضور داشتند بر رفع هر چه سریعتر مشکلات بهداشتی کشتارگاه سنتی و جذب سرمایه گذار به منظور احداث کشتارگاه صنعتی در اراک تاکید شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت