دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۲۷:۴۴

استان مرکزی ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه‌های قرآنی ظرفیت‌های بسیاری را دارد و امیدواریم که قطب قرآنی کشور را که ادعا داریم در استان مرکزی اتفاق بیفتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

استان مرکزی ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد

قطب قرآنی

استان مرکزی ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد

به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حیطه مبلغان در استان مرکزی یک‌هزار و 165 مبلغ داریم، روحانیان مستقر استان در حیطه مقررات کاری 142 نفر هستند.

وی افزود: دو هزار مسجد در سطح استان داریم که برخی از آنها به سبب کوچکی فعال نیستند و 400 تا 500 مورد آنها فعال است، یک هزار و 800 هیئت مذهبی در سطح استان داریم که یک‌هزار و 366 مورد آنها در سامانه طوبی ثبت رسمی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: 40 کانون و 21 انجمن اسلامی فعال هم از دیگر مواردی هستند که تحت حیطه مدیریتی این اداره در سطح استان فعالیت دارند.

قربان‌پور بیان کرد: پنج آبان انتخابات شورای هیئات مذهبی را داریم که 40 نفر را به موکب‌های خالی استان مرکز که خارج از استان هستنددر مراسم اربعین اعزام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در موضوع قرآنی با ادغامی که انجام شد 75 موسسه مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و200 خانه قرآنی داریم ، یک‌هزار و 864 مداح در سطح استان وجود دارد که به تناسب ایام در برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان حضور داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: آسیب‌های مرتبط با عزاداری‌ها در استان مرکزی روند نزولی داشت.

قربان‌پور با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی در زمینه جشنواره‌های قرآنی گفت: این استان در زمینه جشنواره‌های قرآنی در سطح کشور رتبه‌دار بوده و امیدواریم که قطب قرآنی کشور که ادعا داریم در استان مرکزی رقم بخورد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت