شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۵۳:۱۳

استان مرکزی در شام غریبان حسین(ع) غرق در ماتم و اندوه

مراسم عزاداری شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شامگاه یک‌شنبه با حضور عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

استان مرکزی در شام غریبان حسین(ع) غرق در ماتم و اندوه

شام غریبان

استان مرکزی در شام غریبان حسین(ع) غرق در ماتم و اندوه

به نقل از دیار آفتاب، روز عاشورا تمام می‌شود و تو چه دانی که در دل خواهری که فرصت غسل، کفن‌ودفن و تشییع برادر و برادرزاده‌ها را ندارد، چه می‌گذرد.

اکنون‌ که قصه «العطش» کربلا و مشک پاره سقای تشنه‌لبان پایان‌ یافته است نوبت غارت اموال و سوختن خیمه‌ها و اسارت و اهانت اهل بیت می‌شود.

مردم عزادار استان مرکزی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم شام غریبان سید و سالار شهیدان را در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا به یاد بی‌پناهی و غربت اهل بیت امام حسین (ع) در سراسر استان برگزار کردند.

در این مراسم سوگواران حسینی با روشن کردن و نوحه‌خوانی بر غربت اهل بیت امام حسین (ع) گریستند.

اراک:

مراسم «شام غریبان» به یاد غربت و تنهایی اسرای کربلا در اراک

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسل فردا؛ عزاداران حسینی در مناطق مختلف شهر اراک پس از برگزاری باشکوه عزاداری روز عاشورا و اقامه نماز ظهر عاشورا، یکشنبه شب به یاد غربت و تنهایی اسرای کربلا مراسم شام غریبان برگزار کردند.

در این آیین عزاداران حسینی، به نشانه همدری با بازماندگان و اسرای کربلا با روشن کردن شمع و فانوس در سوگ شهادت و مصیبت امام شهید خود و یاران باوفایشان اشک ماتم ریختند.

1 2 3  6     12 13  15 16    20

فراهان:

حزن و اندوه مردم فراهان در «شام غریبان»+ عکس

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از فراهان خبر؛ مراسم شام غریبان سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) همزمان با غروب حزن انگیز عاشورا و به یاد غریبی و اسارت خاندان امام حسین(ع) در فراهان برگزار شد.

آئین شام غریبان در حالی مهمان دل های عاشقان اباعبدالله(ع) شد که برافروختن شمع حاجات، برگزاری دسته های عزاداری با حضور پرشور مردم عزادار دیار فراهان، رنگ و بویی معنوی به خود گرفت.

خنداب:

طنین نوای «غریبی حسین(ع) و تنهایی زینب(س)» در خنداب

به گزارش دیار آفتاب؛  به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، مصادف با اولین شب اسارت خانواده سید و سالار شهیدان، اباعبدالله حسین(ع) و همزمان با سراسر کشور، عزای شام غریبان در نقاط مختلف شهرستان خنداب برگزار شد.

مردم عزادار شهرستان خنداب همانند دیگر نقاط ایران در مزار شهدا، مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و کوی و برزن برای همدردی با اسرا و بانوی کربلا زینب(س) اقامه عزا کرده و شمع برافروختند.

در این مراسم زن و مرد، پیر و جوان در همدردی با حضرت زینب(س) یک‌صدا نوای حزن انگیز «غریبی حسین(ع) و تنهایی زینب(س)» سر داده و برای غربت امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت