دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۳۰:۱۲

استان مرکزی رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار کشور را کسب کرد

استاندار مرکزی گفت: این استان در زمستان سال ٩٨ با شاخص پنج و ۴۲ صدم درصد، رتبه نخست کشور در بهبود فضای کسب و کار را بر اساس اعلام مرکز آمار اقتصادی اتاق بازرگانی ایران از آن خود کرده است.

استاندار مرکزی گفت:

استان مرکزی رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار کشور را کسب کرد

سید «علی آقازاده» روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: استان‌های آذربایجان غربی و قزوین، پس از استان مرکزی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم بهترین وضعیت محیط کسب و کار در سطح کشور قرار دارند.

وی ادامه داد: شاخص‌های اقتصادی استان مرکزی در سال ٩٨ نشان می‌دهد که با تلاش مسوولان استان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان، رونق تولید در استان محقق شده و باید تلاش شود که این مهم در سال جهش تولید نیز تدوام داشته باشد.

آقازاده اظهار داشت: استان مرکزی ظرفیت‌های زیادی برای تحقق جهش تولید دارد و برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت‌ها صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: استان مرکزی در زمینه کاهش نرخ بیکاری نیز توفیقات خوبی در طول پنج سال گذشته در کشور داشته و همواره در این راستا جزو استان‌های برتر بوده است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان  و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت