یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۱۶:۰۹

استان مرکزی دوشنبه میزبان ریزگردهاست

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که این استان از روز دوشنبه میزبان ریزگردها باشد.

استان مرکزی دوشنبه میزبان ریزگردهاست

ریزگردها

استان مرکزی دوشنبه میزبان ریزگردهاست

مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛  گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت جریانات و افزایش سرعت باد در برخی از نقاط استان از عصر روز یکشنبه ۱۸ تیرماه است که بر این اساس احتمال ایجاد گرد و خاک محلی در برخی از نقاط، دور از انتظار نیست.

ذوالفقاری اظهار کرد: به دلیل وزش باد در مناطق مرکزی کشور امکان ایجاد توده های گرد و خاک در این مناطق و حرکت به سمت استانهای قم، جنوب تهران ، سمنان، مناطق شمال شرق و با احتمال کمتر مناطق شرق استان مرکزی دور از انتظار نمی باشد.

وی ادامه داد: هواشناسی استان مرکزی با دستگاه هایی که در اختیار دارد وضعیت آب و هوا را تا یک هفته و موضوع گرد و خاک را تا ۷۲ ساعت قبل از وقوع پیش بینی می کند.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان روزهای همراه با گرد و غبار در استان مرکزی گفت: محیط زیست مسئول اعلام  آمار روزهای ناسالم است و روش های محاسبه روزهای ناسالم هواشناسی با محیط زیست متفاوت است.

ذوالفقاری در خصوص وضعیت آب و هوای استان مرکزی گفت: به دلیل وجود رطوبت در لایه های میانی جو طی سه روز آینده در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و شب شاهد افزایش ابر در آسمان استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین از نظر دمایی بررسی ها نشان می دهد دمای هوا طی روزهای آتی تا روز سه شنبه بین ۱ تا ۳ درجه افزایش خواهد یافت و پس از آن دمای هوا کاهش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اظهار کرد: وضعیت هوای استان طی روز های آتی بدین شرح است:

شنبه : کمی تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و در اواخر وقت در مناطق شمال شرق استان احتمال گرد و خاک

یکشنبه: کمی تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد

دوشنبه: کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال گرد و خاک

هوای اراک در شرایط سالم

بر اساس مرکز کنترل کیفیت هوای اراک میزان ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک در ساعت ۹ امروز به ۲۷ میکروگرم به متر مکعب و در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۶ میکرون بر متر مکعب رسید که این میزان پایین تر از استاندارد و هوا در شرایط سالم قرار دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت