جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۰۱:۰۶

استان مرکزی برای جذب سرمایه‌گذار ظرفیت‌های مطلوبی دارد

نائب رئیس اتاق بازرگانی اراک گفت: استان مرکزی برای جذب سرمایه‌گذار ظرفیت‌های مطلوبی دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اراک:

استان مرکزی برای جذب سرمایه‌گذار ظرفیت‌های مطلوبی دارد

 به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حسین مهدی‌نیا ظهر امروز در نشست هیئت تجاری کشور اتیوپی با صادرکنندگان استان اظهار داشت: مناسبات اقتصادی کشور اتیوپی با استان مرکزی فرصتی برای افزایش تعاملات میان آنها بوده و از آنجا که حضور هیئت‌های تجاری می‌تواند به افزایش تعاملات و مناسبات اقتصادی کمک کند با حضور این هیئت تجاری در استان می‌توان به سمت همکاری دوجانبه حرکت کرد.

وی افزود: حضور هیئت‌های تجاری فرصتی است تا با استفاده از آن به معرفی ظرفیت‌ها در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری، خدماتی، گردشگری، صنعت توریسم و بوم‌گردی بپردازیم و در راستای هدف اتاق بازرگانی که جذب سرمایه‌گذران خارجی است حرکت کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اراک تصریح کرد: استان مرکزی به لحاظ جذب سرمایه‌گذار ظرفیت‌ها و زمینه‌های مطلوب اقتصادی فراوانی دارد که باید معرفی شوند و این میل و رغبت را در سرمایه‌گذار ایجاد کرد تا با اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذاری اقدام کند.

مهدی‌نیا بیان کرد: از جمله شرایط مطلوب سرمایه‌گذاری در استان می‌توان به ظرفیت‌های گسترده آن در حوزه فعالیت‌های اقتصادی نظیر صنعتی، کشاورزی، معدنی، بازرگانی و غیره اشاره کرد.

وی ادامه داد: وجود صنایع بزرگ و مادر تخصصی و تولید محصولات متنوع شامل قطعات و بدنه خودرو، تجهیزات کشاورزی، ماشین‌آلات صنعتی و راهداری، انواع مواد شیمیایی، عایق‌های رطوبتی و ایزوگام، انواع سنگ‌های معدنی، گل و گیاه، انواع مواد غذایی و غیره همه ظرفیت‌هایی هستند که بستر مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذار در این استان فراهم می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اراک عنوان کرد: در ارتباط با کشور اتیوپی هم استان مرکزی مناسبات اقتصادی فراوانی با این کشور دارد و در صادرات تمامی محصولات صنعتی، کشاورزی، معدنی زمینه‌های همکاری مطلوبی را با این کشور دارد، حتی در زمینه خدمات مهندسی و انتقال دانش فنی و جذب سرمایه‌گذاران از این کشور می‌تواند به برقراری تعاملات سازنده با اتیوپی بپردازد.

مهدی‌نیا اضافه کرد: ساخت انواع پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و انواع دکل در کشور اتیوپی می‌تواند فرصت مناسبی برای تعامل استان مرکزی با این کشور باشد تا در زمینه اجرای پروژه‌های ساختمانی، عمرانی و خدمات گردشگری در این کشور وارد تعامل شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت