یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۴۹:۱۴

استان مرکزی با ۷.۱۴ درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری را در کشور دارد

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با ۷.۱۴ درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد.

مدیر‌کل تعاون استان مرکزی:

استان مرکزی با ۷.۱۴ درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری را در کشور دارد

نرخ بیکاری

استان مرکزی با ۷.۱۴ درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری را در کشور دارد

 محمد ‌تقی آبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به وضعیت بیکاری و اشتغال در استان اظهار داشت: بر اساس آخرین آماری که مرکز آمار ایران اعلام کرده در بهار 96 استان مرکزی نسبت به سایر استان‌های دیگر با هفت و چهاردهم درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد.

وی بیان کرد: در این مدت استان‌های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه با بیش از 20 درصد بالاترین نرخ بیکاری و استان مرکزی با 7.04 درصد کمترین نرخ بیکاری را در میان استان‌های کشور دارا بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: 18 استان کشور در سه ماهه نخست امسال دارای نرخ بیکاری پایین و 13 استان دارای نرخ بیکاری بالاتر از نرخ متوسط کشور بوده است.

آبائی خاطرنشان کرد: استان مرکزی سال قبل هم کمترین نرخ بیکاری کشور را کسب کرد و امیدواریم این عنوان و نرخ مهم پایین در سال96 هم حفظ گردد.

وی افزود: متوسط نرخ بیکاری کشور 12.6 درصد است که بر اساس این رقم، استان مرکزی تقریبا حدود پنج درصد از تمام کشور پایین‌تر است.

برخی صنایع  برای مدت کوتاهی تعطیل شده است

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان مرکزی با اشاره به طرح تعطیلات تابستان شرکت هپکو تصریح کرد: در این زمینه تعطیلات در نظر گرفته شده جزء سابقه کار کارکنان محسوب می‌شود و حقوق دریافت می‌کنند و افزایش دمای هوا و گرما در سطح استان و کشور سبب افزایش مصرف برق بیش از حد مجاز شده است که بر اساس قانون موانع کسب و کار با تایید استاندار به عنوان رئیس شورای تامین استان فعالیت برخی صنایع را می‌توان برای مدتی به تعویق انداخت تا استان به حالت عادی برگردد.

آبایی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در شرایط بحران برق قرار گرفته برخی صنایع  برای مدت کوتاهی تعطیل شده است همچنین مصوبات کمیسیون کارگری اعلام کرده که شرکت هپکو به برخی مواد اولیه به منظور ادامه کار نیاز دارد که قرار شده است این مواد اولیه در مدت 14 روز تعطیلی شرکت تامین شود تا کارگران پس از اتمام تعطیلات تابستانی شروع به کار کنند.

وی بیان کرد: در این مدت فاصله‌ای بین سابقه بیمه به وجود نمی‌آید و کارگران از حقوق و مزایای خود محروم نمی‌شوند همچنین هیچ مشکلی در این زمینه برای کارگران وجود ندارد.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان مرکزی با اشاره به مطالبات عقب افتاده کارگران گفت: مصوبه ای انجام شده که رقمی در زمان تعطیلات به کارگران پرداخت شود و سهام‌دار جدید این شرکت را تحویل گرفته و در مدیریت این شرکت تغییر و تحولی ایجاد شده است که در این راستا اسناد مالی این شرکت باید به‌روز شود که خوشبختانه در این راستا اقدامات در حال انجام است.

آبایی ادامه داد: ما این انتظار را نباید داشته باشیم که به محض ورود سهام‌دار جدید همه مطالبات کارگران و غیر کارگران به‌روز شود و در راستای انجام این اقدامات سهام‌دار جدید فرصت و زمانی را به منظور بررسی اسناد و طراحی برنامه‌ای در جهت برطرف کردن مشکلات نیاز دارد.

هر 45 روز 50  درصد از حقوق عقب افتاده کارگران هپکو پرداخت می‌شود

وی خاطر نشان کرد: ما فقط در زمینه هپکو مطالبات کارگری نداریم بلکه مطالبات بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان، سازمان تامین اجتماعی و بانک‎‌ها را داریم که از نظر ما مطالبات کارگران در اولویت قرار دارد که با وجود این مشکلات این شرکت باید به شکلی سهام‌داری‌ا مدیریت شود که همه را متناسب با هم پیش ببرد و ما امید داریم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اینده نزدیک بر طرف شدن مشکلات این شرکت باشیم.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: بر اساس مصوبات، تعیین شد که در این مدت 14، 15 روز که کارگران در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند مبلغی را دریافت کنند و در ادامه آن هر 45 روز 50 درصد از حقوق عقب افتاده یک ماه کارگران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت