پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۳۰:۴۱

استان مرکزی در ارتقاء هتلینگ بیمارستانی پیشرو است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: ارتقاء هتلینگ بیمارستانی برای تمامی بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی درحال اجرا بوده و استان مرکزی در این زمینه پیشرو است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی:

استان مرکزی در ارتقاء هتلینگ بیمارستانی پیشرو است

هتلینگ بیمارستانی

استان مرکزی در ارتقاء هتلینگ بیمارستانی پیشرو است

به نقل از تسنیم، بابک عدلی عصر امروز در جمع اصحاب‌رسانه با اشاره به اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی کار ارتقاء هتلینگ بیمارستانی را در تمامی بیمارستان‌های خود شروع کرده و بیمارستان‌های استان در این زمینه پیشرو هستند و هتلینگ بیمارستان‌های امام خمینی(ره) ‏اراک و شهید چمران ساوه تکمیل و بیمارستان شازند با 50 درصد ‏پیشرفت درحال تکمیل و امسال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در چهار سال اخیر در استان مرکزی مراکز درمانی جدیدی ساخته شده که از جمله آنها می‌توان به مرکز درمانی یادگاران امام خمینی(ره) در خمین، مرکز درمانی دلیجان اشاره کرد، مرکز درمانی تفرش هم در مرحله نهایی تکمیل قرار دارد و احداث یک مرکز جدید در زرندیه هم آغاز شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: دو اورژانس جدید یکی در بیمارستان امام خمینی اراک با ظرفیت 22 تخت و دیگری در بیمارستان شهید چمران ساوه مطابق استانداردهای به روز جهانی احداث و افتتاح شدند، 11 تخت ال دی آر و بخش زایمان در آب هم سال گذشته در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک افتتاح شده است.

عدلی بیان کرد: با مشارکت خیران بیمارستانی هم بخش‌های ویژه‌ای به بیمارستان‌ها اضافه شده که افتتاح بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره)، ICU بیمارستان شازند و اضافه شدن تجهیزات بیمارستانی استریلیزاسیون و تصویربرداری مطابق استانداردهای جدید از جمله این بخش‌های ویژه هستند.

وی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی(ره) اراک تنها بیمارستان استان دارای بخش تصویربرداری مجتمع در استان است که شامل خدمات سونوگرافی، ام آر آی، سی‌تی اسکن و رادیولوژی بوده و تمامی دستگاه‌های آن از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده است، بخش تصویربرداری بیمارستان ساوه و شازند به طور کامل دیجیتال شده و مجوز خرید دستگاه سی‌تی اسکن جدید برای بیمارستان ساوه هم صادر شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: بیمارستان شازند از آنجایی که تنها بیمارستان این شهرستان بوده ضریب اشغال تخت بیمارستانی آن بالای 80 درصد است، با وجود اینکه تخصص‌های جراحی،زنان، داخلی، اطفال،بیهوشی، قلب و پاتولوژی در این مستقر بوده اما هنوز در بخش نیروی متخصص در استان مرکزی مشکل داریم و کمبود متخصص در برخی از گروه‌های تخصصی مثل مغز و اعصاب، رادیولوژی، ارتوپدی و داخلی نیاز به تامین نیرو دارد.

عدلی اضافه کرد: 900 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد سال گذشته چهار میلیون و 277 هزار مراجعه کننده سرپایی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند و در مدت چهارماهه امسال یک میلیون‌و 426 هزار نفر در بخش سرپایی مراجعه داشتیم که در بخش بستری ضریب اشغال بیمارستان‌های تامین اجتماعی 85 درصد بود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی همواره تلاش داشته تا فضای درمانی را تا حد ممکن به سطح مطلوب برساند تا بهترین خدمات را ارائه دهد، بیمارستان امام خمینی(ره) اراک به‌سبب امکاناتی که به آن اضافه شده از سوی وزارت بهداشت از نظر اعتباربخشی بیمارستانی به‌عنوان بیمارستان نمونه اعلام شده و هفت مرکز درمان سرپایی دیگر هم در کل استان مرکزی داریم که سه مرکز آن در اراک و بقیه در ساوه، خمین و محلات هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: نبود ثبات در سازمان تامین اجتماعی در سال های گذشته سبب شده که این سازمان آسیب‌های بسیاری را متحمل شود اما در ‏چهارسال اخیر به بخش درمان سازمان تامین اجتماعی کمک بزرگی شد که تامین زیرساخت‌های سال‌های سال این بخش را به پیش راند.

عدلی بیان کرد: سازمان تامین ‏اجتماعی نخستین بیمه گر در کشور و دومین ارائه کننده درمان در کشور است می شود که در این راستا زیرساخت های مناسبی را در بخش درمان مستقل که شامل مراکز ‏ملکی سازمان تامین اجتماعی در سال‌های گذشته ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی یک NGO متعلق به صنف پزشک است که دنبال کننده حقوق این صنف است بوده و بر پزشکان، مدافع حقوق مردم هم بوده اما متاسفانه چندین سال است که حق تعیین تعرفه پزشکی از این صنف سلب شده در حالی که این مهم باید برعهده خود سازمان نظام پزشکی باشد، مطالبه مهم پزشکان مشخص شدن تعرفه واقعی است، زیرا این تعرفه در بسیاری از مواقع در این سال‌ها که توسط دولت مشخص می‌شود عادلانه نبوده و درواقع تعرفه واقعی عملکرد پزشک نیست.

عدلی افزود: وجود سازمان‌های موازی با سازمان نظام پزشکی در بخش‌های گوناگون یک خطر برای این سازمان بوده زیرا ایجاد آنها سبب ضربه دیدن عدالت سازمانی بوده و امیدواریم که نظام پزشکی هم مانند سایر اصناف بتواند حق و مطالبات خود را به آسانی مطرح کند و در این مدت سعی داشتیم که در  مسیر حقوق پزشکان و مردم حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: طرح تحول سلامت فرانشیز پرداختی برای بیماران روستایی را به سه درصد و بیماران شهری را به 6 درصد کاهش رسانده درحالی که در گذشته 50 تا 60 درصد بوده بنابراین یکی از موارد ضروری ادامه این طرح است.

مدیر درمان تامین اجتماعی بیان کرد: اما باید دید که آیا می‌توانیم با این هزینه تحول سلامت و بودجه موجود طرح را تامین کنیم و آیا نیازی نیست که تنها بیماران خاص همچون تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس دیالیزی را در اولویت قرار دهیم و یا اینکه آیا ضروری است که داروهای معمولی نظیر سرماخوردگی و مشابه ان را هم تحت پوشش بیمه‌ها قرار دهیم، بنابراین انجام یک بازنگری در این طرح لازم است.

عدلی ادامه داد: وزارت بهداشت حدود 5 هزار میلیارد تومان از بیمه‌ تامین اجتماعی طلب دارد و در مقابل این سازمان 120 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

وی عنوان کرد: تامین اجتماعی از شرکت‌های داروسازی وزارت بهداشت هم طلب دارد، 60 درصد دارو در شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی تولید می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: لازم است که برای بیماران سرطانی و ام‌اس کمک بیشتری انجام شود، درحال حاضر تامین اجتماعی فرانشیر بیماران دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی را به صورت 100 درصد پرداخت می‌کند و برای بیماران سرطانی حدود 70 درصد و برای بیماران ام اس 90 درصد پرداخت می‌کند که با وجود چنین هزینه‌های سنگینی حفظ و نگهداری منابع بسیار مهم است.

عدلی خاطرنشان کرد: حذف دفترچه‌ تامین اجتماعی در مراکز ملکی درمان مستقیم از بهمن‌ماه گذشته در استان مرکزی به‌عنوان استان پایلوت اجرایی شد و تنها با ارائه یک کد ملی خدمات درمانی و دارویی و امکان پذیر است

وی افزود: مرحله دوم این طرح هم از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود که شامل حذف دفترچه در مراکز درمانی طرف قرارداد اسناد پزشکی اعم از مطب‌ها و مراکز درمانی دانشگاهی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت