یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۰۹:۴۶

استاندار مرکزی باید روحیه فساد ستیزی داشته باشد

مجمع نمایندگان استان مرکزی در نامه ای به وزیرکشور ویژگی های مد نظر برای تعیین استاندار مرکزی را مطرح کردند.

درخواست مجمع نمایندگان استان مرکزی از وزیر کشور؛

استاندار مرکزی باید روحیه فساد ستیزی داشته باشد

استاندار مرکزی

استاندار مرکزی باید روحیه فساد ستیزی داشته باشد

به نقل از اراک امروز؛ هفت نماینده استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیرکشور ویژگی های مد نظر برای تعیین استاندار مرکزی را مطرح کردند.

ابتدای این نامه به حماسه سیاسی بزرگ ملت ایران در ۲۹ اردیبهشت ماه و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای و اجابت دعوت مقام معظم رهبری که برگ زرین دیگری در حمایت از نظام اسلامی بود اشاره دارد.

در ادامه این نامه آمده است: پیام مردم در این انتخابات تاکید بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی، بخصوص اشتغال توسط دولت دوازدهم و حمایت قاطع نمایندگان مجلس است.

این نامه می افزاید: استان مرکزی از موقعیت جغرافیایی خاصی در مرکز ایران برخوردار است و به عنوان قطب صنعتی و اقتصادی کشور شناخته می شودکه متاسفانه در سال های گذشته با مشکلات عدیده ای روبه رو بوده بطوری که مستمر پسرفت داشته است.

در ادامه آمده است: رکود و مشکلات دیگر، بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان را تعطیل و نیمه تعطیل کرده و واحدهای بزرگ را با مشکلات متعددی  مواجه کرده است، علاوه بر این کمبود آب، آلودگی هوا و وجود آسیب های اجتماعی و فرهنگی مردم استان را رنج می دهد.

نمایندگان در این نامه تاکید کرده اند:انتظار می رود فردی که به عنوان استاندار مرکزی انتخاب می شود دارای شاخص های زیر باشد.

دارای سابقه تخصصی در حوزه اقتصادی و صنعتی باشد.

دارای تجربه مفید در حوزه وزارت کشورباشد

با رویکردها، اهداف و سیاست های دولت آشنا و همراه باشد،

دارای سوابق و تجارب و ارتباطات در سطح ملی باشد

دارای روحیه فساد ستیزی باشد.

با توجه به لزوم آشنایی با ظرفیتها و قابلیت های طبیعی و اقتصادی صنعتی و انسانی استان مرکزی از مدیران بومی استان باشد.

در انتهای این نامه خاطر نشان شده است:مجمع نمایندگان استان مرکزی آمادگی دارد از بین گزینه های دولت که دارای شاخص های فوق باشد فردی را به عنوان نماینده عالی دولت مورد حمایت قرار دهد تا در راستای هماهنگی و تعامل و انسجام جهت اقدام موثر برای رفع مشکلات استان و در سطح ملی با همراهی دولت بردارد.

زمانی قمی استاندار کنونی استان مرکزی است که در روزهای اخیر به عنوان گزینه استانداری سیستان و بلوچستان معرفی شده و هنوز فرد خاصی برای سکانداری استانداری مرکزی معرفی نشده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت