یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۴۱:۰۳

از مشکلات داوطلبان تا آمادگی863 روستا برای برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه ۸۶۳ روستای استان مرکزی واجد تشکیل شورا هستند، گفت: مشکلات ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در ستاد انتخابات استان مرکزی بررسی شد.

انتخابات شوراها در استان مرکزی؛

از مشکلات داوطلبان تا آمادگی863 روستا برای برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی

به نقل ازخبرگزاری تسنیم، شکرالله حسن‌بیگی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نشست ستاد انتخابات استان مرکزی و در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این نشست اظهار داشت: جلسه ستاد انتخابات استان به اتفاق همه فرمانداران استان مرکزی برگزار شد و اشکالاتی که در 2روز اخیر برای ثبت‌نام متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان مرکزی مثل برگ عدم سوء پیشینه و دیگر بحث‌هایی که روند ثبت‌نام داوطلبان را کند کرده بود، از سوی فرمانداران طرح و بررسی شد.

وی افزود: پس از بررسی مشکلات، راهکارهایی برای برطرف شدن مشکلات ارائه شد و از آنجا که این زمان ثبت‌نام با ایام عیدنوروز همراه شده از فرمانداران خواسته شد اگر کسی پس از ساعت 17 و پایان ثبت‌نام مراجعه کرد کار انجام شود و در واقع کسی که مدارکش کامل است، بدون انجام کار ثبت‌نامی خود از فرمانداری خارج نشود.

حسن‌بیگی تصریح کرد: از صدا و سیما و رسانه‌های استان برای پوشش اخبار مربوط به ستاد انتخابات استان کمال سپاس را داریم و امیدواریم با کمک فرمانداران، بخشداران و معتمدان شهر برنامه‌ریزی لازم برای روستاهای واحد شرایط در استان به تشکیل شوراها اقدام کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به قوانین مربوط به انتخابات شوراها گفت: طبق ماده 2 تقسیمات کشوری روستا به جایی اطلاق می‌شود که دارای 20 خانوار یا 100 نفر باشد و باز طبق قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ملاک ما سرشماری نفوس و مسکن است.

وی افزود: آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 95 انجام شد که طبق این سرشماری، در استان مرکزی 863روستا واجد شرایط تشکیل شوراهای اسلامی هستند.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم تا در همه این روستاها نسبت به تشکیل شوراهای اسلامی اقدام شود.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت