شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۵۸:۳۸

از ساماندهی ۱۰۵۰ ورزشکار تا بهره‌برداری از ۶ سالن ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان فراهان با اشاره به افزایش چشمگیر تنوع رشته‌های ورزشی بعد از انقلاب اسلامی در فراهان گفت: هم‌اکنون ۶ سالن ورزش، ۷ خانه روستایی ورزش و یک زمین چمن در شهرستان فراهان فعال است که قبل از انقلاب هیچ سالن ورزشی در شهرستان نبوده است.

دستاوردهای ورزش پس از انقلاب در فراهان؛

از ساماندهی ۱۰۵۰ ورزشکار تا بهره‌برداری از ۶ سالن ورزشی

محمد غلامحسینی، رئیس اداره ورزش و جوانان فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به اماکن ورزشی شهرستان گفت: هم‌اکنون ۶ سالن ورزش، ۷ خانه روستایی ورزش و یک زمین چمن در شهرستان فراهان فعال است و که قبل از انقلاب هیچ سالن ورزشی در شهرستان نبوده است.

وی بابیان اینکه قبل از انقلاب جایگاهی برای ورزش در شهرستان نبوده است، تصریح کرد: تیم‌های ورزشی در همه رده‌های سنی در شهرستان فعال‌شده و همه‌ساله ورزشکاران و تیم‌های بسیاری به مسابقات استانی، کشوری اعزام می‌شوند.

غلامحسینی افزود: در رشته‌های بوکس، کاراته و بازی‌های بومی محلی ورزشکاران فراهانی در مسابقات استانی خوش درخشیدند، در مسابقات کشوری هم ۲ ورزشکار فراهانی در رشته فوتبال آقایان و بانوان به مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت شده اند که امید داریم توسط کادر فنی در تیم ایران انتخاب نهایی شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان فراهان با بیان اینکه قبل از انقلاب هیأت ورزشی در شهرستان فعالیت نداشته است، افزود: در حال حاضر ۲۲ هیات ورزشی در فراهان فعالیت دارد و ۴ هیات ورزشی جدید هم در حال راه اندازی است.

وی اظهار کرد: سرانه مکان ورزشی سرپوشیده شهرستان ۳۱ درصد، مکان های روباز شهرستان ۱/۳۷ درصد است تا سال ۵۷ فعالیت در شهرستان معطوف به رشته فوتبال بوده اما پس از انقلاب با توجه به گسترش فضاهای ورزشی و امکانات و تجهیزات در بیش از ۱۵ رشته ورزشی فعالیت آغاز شده است.

غلامحسینی ادامه داد: با تکمیل سالن ورزشی دستجان و سالن های تخصصی فرمهین سرانه ورزشی شهرستان افزایش می یابد که این پروژه شامل ۳ سالن تخصصی غیر توپی، ساختمان اداری، خانه جوان و دفتر هیاتهای ورزشی است.

غلامحسینی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزایش زیر ساخت‌ها و اماکن ورزشی امروز حتی در دورترین روستاهای شهرستان شرایطی را برای مشارکت در ورزش به صورت عمومی پدید آورده است، شهرستان فراهان دارای  ۱۰۵۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی است و ۲۵ مربی ورزشی بومی داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان فراهان گفت: در حوزه پژوهشی اقدامات مهمی در ورزش انجام گرفت که می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزش مربیگری، داوری و دوره‌های ارتقا اشاره کرد.

وی بیان کرد: امسال تعمیرات اماکن ورزشی شهرستان به متراژ ۴ هزار متر مربع انجام شده است و در پروژه های عمرانی؛ تکمیل سالن ورزشی چند منظوره روستای دستجان، سالن ورزش های تخصصی فرمهین را در دست اقدام داریم

غلامحسینی خاطرنشان کرد: بزودی با مساعدت اداره ورزش و جوانان استان ۶ خانه ورزشی تجهیز و در اختیار جوانان ورزشکار فراهانی قرار می گیرد و زمین چمن مصنوعی روستای امیرآباد فراهان هم بزودی افتتاح می شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت