جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۴۳:۰۹

اردکانیان: ۳۷۷۰ روستا در سطح کشور تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفت

وزیر نیرو گفت: ۳۷۷۰ روستا را در سطح کشور تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفت.

اردکانیان: ۳۷۷۰ روستا در سطح کشور تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفت

اردکانیان

اردکانیان: ۳۷۷۰ روستا در سطح کشور تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفت

به نقل از تسنیم، رضا اردکانیان ظهر امروز در جریان افتتاح پروژه‌های مربوط به این وزارتخانه از طریق ویدئو کنفرانس در بیت امام خمینی(ره) در خمین اظهار داشت: جای افتخار و شکرگذاری است که در این روز و در این مکان مقدس، بیت امام خمینی(ره) در شهرستان خمین حاضر هستیم و در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی به همراه مسئولان استان مرکزی این افتخار را دارم که در مراسم بهره‌برداری مجتمع جنت‌آباد شهرستان اسدآباد مشارکت داشته باشم.

وی افزود: خوشبختانه با توجهی که دولت و مجلس شورای اسلامی و به‌ویژه عنایات مقام معظم رهبری در زمینه سرعت دادن به استفاده روستائیان از آب آشامیدنی سالم وجود داشته و دارد وزارت نیرو موفق شده که در سال گذشته 3 هزار و 770 روستا را در سطح کشور با جمعیتی بالغ بر دو و نیم میلیون نفر و در سال 96 تاکنون 636 روستا را با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دهد.

وزیر نیرو تصریح کرد: تا پایان سال مالی فعلی در صورت تخصیص اعتبارات لازم موفق می‌شود که با تلاش همکاران سطح کشور یک هزار و 336 روستای دیگر را هم از نعمت برخورداری از آب آشامیدانی سالم و پایدار بهره‌مند کند.

به‌گزارش تسنیم براساس اطلاعات ارائه شده در ویدئو کنفرانس از استان همدان در سفر سال 94 ریاست جمهوری 19 مجتمع آبرسانی ما در اولویت قرار گرفت و در راستای سیاست‌های دولت در راستای محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم اعتباراتی حدود 110 میلیارد تومان از سال 94 تاکنون به این مجتمع‌ها تخصیص داده شده و 6 مجتمع به بهره‌برداری رسیده و امروز مجتمع جنت‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد که حدود 14 هزار و 293 نفر از آب پاک و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند که 3 هزار و 827 خانوار هستند.

اعتبار این پروژه حدود 8.9 میلیارد بوده که 50 لیتر آب در ثانیه تامین شده، دو روستای چنار علیا و ملایر که در این محل افتتاح می‌شود.

استان همدان با دارا بودن جمعیت یک میلیون و 738 هزار نفر و جمعیت روستانشین 620 هزار نفر بوده که نسبت جمعیت روستایی استان به کل استان حدود 36 درصد است و این در حالی است که در کل کشور این نسبت به 26 درصد کاهش پیدا کرده است.

یک هزار و 62 روستا در این استان وجود دارد که نزدیک به 190 هزار خانوار در آنها ساکن هستند، تعداد روستاهای تحت پوشش خدمات آبفا حدود 773 روستا با 85 درصد جمعیت کل روستایی استان است و تعداد مشترکان آب و فاضلاب روستایی استان همدان درحال حاضر 157 هزار مشترک است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت