جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۱۱:۰۷

ارتقای سطح معیشت و توسعه پایدار هدف برنامه‌های دولت باشد

امام جمعه موقت اراک گفت: ارتقای سطح معیشت و رفاه مردم و توسعه پایدار باید هدف برنامه‌های دولت و مصوبه‌های مجلس باشد و در لایحه بودجه سال آینده هزینه‌های جاری کشور کاهش یابد.

امام جمعه موقت اراک:

ارتقای سطح معیشت و توسعه پایدار هدف برنامه‌های دولت باشد

سطح معیشت

ارتقای سطح معیشت و توسعه پایدار هدف برنامه‌های دولت باشد

حجت‌الاسلام کاظم سپاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: به عقیده امام راحل، صاحبان اصلی انقلاب محرومان هستند و دلیلی پیروزی انقلاب اسلامی هم ایثار و فداکاری آنان است در نتیجه مسئولان باید برای ارتقای سطح معیشتی مردم تصمیمات مهم و کارآمدی را بگیرند.

وی افزود: در 40 سال گذشته آنچه که سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمن شده ایثار و فداکاری ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی بوده و مسئولان و دولتمردان باید رفاه عمومی جامعه را در تصویب بودجه در نظر بگیرند.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: نگاه جدی به کاهش میزان هزینه‌های جاری امور اجرایی کشور در لایحه بودجه باید مورد توجه  دولت و مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

سپاسی بیان کرد: از مهم‌ترین آرمان‌های نظام اسلامی تحقق عدالت اجتماعی، حمایت از محرومان و فقر ستیزی است که تمام این مسائل را مسئولان باید سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد قطعنامه‌ای رای‌گیری کرد که در آن به طور ضمنی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواسته شده بود از به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل صرف نظر کند که این قطعنامه با وجود حمایت 14 عضو از اعضای 15 گانه شورای امنیت، از سوی ایالات متحده آمریکا وتو شد.

امام جمعه موقت اراک عنوان کرد: این اقدام دونالد ترامپ چیزی جز قلدری و زورگویی علیه قدس شریف  ندارد که جهان اسلام باید در قبال این بی‌حرمتی پاسخی محکم و کوبنده بدهد.

وی اضافه کرد: مقابله جهان اسلام با آمریکا از نتایج پیروزی انقلاب اسلامی است به طوری که پیش از انقلاب هیچ کشوری جرات نداشت اقدامی را برخلاف نظر آمریکا انجام دهد این در حالی است که امروز تمام ملت‌ها با اقتدار و قدرت مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.

سپاسی عنوان کرد: نشستی در مجمع عمومی سازمان ملل با پیشنهاد کشورهای عدم تعهد برگزار شد و در این نشست قطعنامه‌ای الزام آور برای دفاع از حقوق قدس شریف تصویب شد که این قطعنامه با 128 رای مثبت، 9 رای منفی و 35 رای ممتنع تصویب شد و این مهم برای کشورهای اسلامی یک پیروزی شیرین است.

وی افزود: سند جدید امنیت ملی آمریکا توسط دونالد ترامپ برای چهار سال آینده تدوین شده که در این سند علاوه بر عنوان کردن روسیه و چین به عنوان رقبای آمریکا، ایران و کره شمالی به عنوان مهم‌ترین دشمنان ایالات متحده شناخته شده‌اند.

امام جمعه موقت اراک با بیان اینکه درآمدهای آمریکا در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته که ترامپ قصد دارد این درآمد‌ها را به منظور تدوین یک جنگ نیابتی استفاده کند، افزود: داعش، القاعده، جبهه النصره و همه گروهک‌های تروریستی دست پرورده آمریکا و اسرائیل هستند اما با وجود اینکه ایران بزرگترین دشمن تروریست‌ها است ترامپ ایران را به عنوان حامی تروریست معرفی کرده است.

وی ادامه داد: جنگ با کره شمالی از اولویت‌های آمریکا است زیرا ترامپ در سخنرانی‌های خود در داخل و خارج آمریکا زمینه این اتفاق را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت