یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۴۶:۳۲

۵ طرح عمرانی آبفای استان مرکزی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی گفت: ۵ طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر در استان مرکزی افتتاح می‌شوند که اعتبارات عمرانی هزینه شده یا پیش‌بینی شده برای آنها ۳۲۳ هزار میلیون ریال است.

۵ طرح عمرانی آبفای استان مرکزی افتتاح می‌شود

طرح عمرانی آبفای استان مرکزی

۵ طرح عمرانی آبفای استان مرکزی افتتاح می‌شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،عبدالرضا خلیلی با اشاره به پروژه‌های آب و فاضلاب شهری درنظر گرفته شده برای دهه فجر اظهار داشت: افتتاح 5 پروژه آبفا را برای ایام‌الله دهه فجر درنظر داریم که شامل 5 پروژه عمرانی می‌شوند.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها طرح آبرسانی شهرستان میلاجرد با اعتبار استانی 4 هزار میلیون ریال بوده و پروژه دیگر طرح آبرسانی شهر نراق با اعتبار استانی 5 هزار میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: پروژه دیگر مرکز GIS اراک با اعتبار استانی 5 هزار میلیون ریال بوده که از دیگر پروژه‌های افتتاحی عمرانی درنظر گرفته شده است.

خلیلی بیان کرد: از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام می‌توان به طرح فاضلاب مناطق شمالی شهر اراک با اعتبار استانی 302 هزار میلیون ریال و تصفیه‌خانه آب دلیجان با اعتبار 7 هزار میلیون ریال اشاره کرد.

وی ادامه داد: طرح آبرسانی شهرستان میلاجرد شامل حفر و تجهیز 2 حلقه چاه به عمق 140 و 120 متر با آبدهی 26 و 36 لیتر بر ثانیه بوده است، در طرح آبرسانی نراق هم ساخت یک باب مخزن به حجم 500 مترمکعب با فنس‌کشی و خط انتقال ورودی و خروجی مخزن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی عنوان کرد: در پروژه مرکز GIS هم ساخت و تجهیز ساختمان مربوط و استقرار WEB GIS از اقداماتی بود که انجام شد.

خلیلی با اشاره به طرح فاضلاب مناطق شمالی شهر اراک گفت: در این پروژه اجرای 65 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب 5 هزار و 100 فقره انشعاب فاضلاب را داشتیم.

وی اضافه کرد: در تصفیه‌خانه آب دلیجان هم دو دستگاه فیلتر شنی با ظرفیت 160 لیتر در ثانیه استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی تصریح کرد: منظور از اعتبارات پروژه‌های عمرانی، مجموع اعتبارات برآورد و هزینه شده برای اجرای پروژه‌های آماده افتتاح و بهره‌برداری از ابتدا تا انتهای اجرای پروژه‌ها است.

خلیلی بیان کرد: پروژه‌های اجرا شده یا قابل افتتاحی که اعتبارات آنها از محل کمک‌ها و هدایای مردمی، مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تامین شده است، پروژه‌های استانی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت