یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۲۰:۵۱

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به خمین

استاندار مرکزی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به خمین اختصاص یافت.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به خمین

تسهیلات اشتغالزایی را به‌عنوان کلید "توسعه اقتصادی"

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به خمین

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جریان بهره‌برداری از طرح آبرسانی در روستای خلیل‌آباد خمین اظهار داشت: امنیت و استقلال امروز کشور نعمت بزرگی است که آن را وام‌دار شهدا هستیم و این امنیت را می‌توان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

وی افزود: محور اقتصاد و رونق معیشت در روستاها کشاورزی است که باید توان و مهارت جوانان روستایی در بخش کشاورزی به کار گرفته شود و با توجه به یک و نیم میلیارد دلاری که دولت و مجلس به منظور تسهیلات اشتغالزایی روستایی درنظر گرفته‌اند لازم است که جوانان روستایی تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبارات داشته باشند

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به بال بودن نرخ بیکاری در خمین سهم خمین از تسهیلات اشتغال روستایی 200 میلیارد ریال بوده که به جوانان روستایی این شهرستان باید این فرصت را غنیمت شمارند و از آن درراستای توسعه طرح‌های کشاورزی، دامپروری و همین طور راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی استفاده کنند.

آقازاده بیان کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه باید مد نظر قرار گیرد و با توجه به تولید محصولی خاص در هر روستا می‌توان از این اعتبارات به منظور رونق و اشتغالزایی در زمینه مورد نظر در هر روستا بهره گرفت.

وی ادامه داد: این نکته هم باید مورد توجه اهالی روستایی خمین باشد که در صورت عدم استفاده آنها از این فرصت و اعتبار اختصاص یافته ممکن است که اعتبار مورد نظر به شهرستان دیگری تعلق گیرد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: نبود امکانات لازم در روستاها و بیکاری در سال‌های اخیر مهاجرت روستائیان به شهرها را به دنبال داشته و این خود سبب بسیاری از آسیب‌ها بوده که ناشی از شکل‌گیری مناطق حاشیه‌ای در اطراف شهرها است، بنابراین برای جلوگیری از معضل مهاجرت و همچنین به منظور تثبت جمعیت روستایی و ماندگاری آنها باید فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه اقتصادی در روستاها را مورد توجه قرار داد.

آقازاده اضافه کرد: مشکلی که اخیرا میان کشاورزان و منابع طبیعی وجود دارد بحث تملک اراضی بوده که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود و راهکاری بدون شکایت از کشاورز ارائه شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت