شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۰۵:۰۲

پروژه‌های قابل افتتاح سال ۹۶ بیش از ۲ برابر شده است

استاندار مرکزی با بیان اینکه پروژه‌های قابل افتتاح سال ۹۶ بیش از ۲ برابر شده است گفت: ۷۵۰۰ فرصت شغلی با اجرای پروژه‌های دهه فجر در استان مرکزی ایجاد می‌شود.

پروژه‌های قابل افتتاح سال ۹۶ بیش از ۲ برابر شده است

تولیدات محصولات کشاورزی

پروژه‌های قابل افتتاح سال ۹۶ بیش از ۲ برابر شده است

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سیدعلی آقا‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری مشترک استان مرکزی و شهرستان خمین که در بیت امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: در ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه ورود به چهل سالگی درخت تنومند انقلاب قرار گرفته‌ایم که از بزرگترین پدیده‌های تاریخ معصر جهان به شمار می‌رود و هیچ کس باور نمی‌کرد ایرانی که به گفته رئیس جمهور آمریکا در دی‌ماه 56 جزیره ثبات و آرامش آمریکا بوده در کمتر از یک‌سال به دیگ خروشنای تبدیل شود که نتیجه آن فرار شاه از کشور و پیروزی مقتدرانه انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم و به رهبری امام خمینی(ره) رخداد بزرگی بود که هیچ یک از اندیشمندان نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند و تاثیرگذاری که این پدیده عظیم بر تاریخ داشت هنوز هم برای مورخان و پیشگویان به منصه ظهور نرسیده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به طوری که روز به روز شاهد حساسیت بیشتر روی موضوع انقلاب هستیم و جنبه‌های دیگری از اعجاز این پدیده بزرگ آشکار می‌شود که گویی با گذشت زمان عظمت و شکوه آن دوچندان می‌شود، گذر زمان است که ارزیابی حوادث تاریخ را نشان می‌دهد.

آقازاده بیان کرد: اکنون که در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران هستیم پختگی آن را می‌توان احساس کرد که با گذشت 40 سال هنوز برای آزادی‌خواهان جهان یک آرمان است، انقلاب اسلامی امروز با گذشت 40 سال از پیروزی شکوهمندش موانع و توطئهها را پشت سر گذاشته و قدرت و تداوم خود را برای جهانیان به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: بنابراین جا دارد که برای پاسداشت از دستاوردهای بزرگ آن مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگویی به مطالبات مردم را در اولویت کار خود قرار دهند و روند مطلوب خدمات‌دهی را با نظارت دقیق بر عملکرد کارمندان و مجوعه اداری خود مدنظر قرار دهند زیرا عدم نظارت بر عملکرد و ارائه خدمات نه تنها کارخانه نارضایتی‌تراشی مردم را از بین نمی‌رود بلکه آن را گسترده‌تر می‌کند زیرا با توجه به مشکلات و موانع اقتصادی موجود باید نحوه برخورد و عملکرد در زمینه خدمت به مردم را مورد توجه قرار دهیم تا شاهد مشکل‌تراشی نباشیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که چشم میلیاردها نفر به تحقق آرمان‌های انقلاب است، بنابراین باید با برخورد خوب و توجه به مطالبات مردم را مورد توجه ویژه قرار دهیم، باید حواسمان باشد تا با بی‌تدبیری، سیاست‌های غلط و برخوردهای نامناسب سبب ناراضی‌تراشی برای نظام نشویم.

آقازاده اضافه کرد: خوشبختانه مدیران شایسته‌ای را در استان داریم اما نکته حائز اهمیت این است که با سعه‌صدر و بالا بردن آستانه تحمل خود  اتفاقاتی را که گلایه‌مندی و اعتراض مردم نسبت به مسئولان را به همراه دارد به حداقل برسانند.

وی افزود: محدودیت منابع را باید مورد توجه قرار دهیم و در پاسخگویی به مطالبات مردم صادق باشیم، وضعیت آرمانی را در کشور نداریم و باید توجه کنیم که در آستانه ورود به 40 سالگی انقلاب مطالبات مردم را صادقانه پاسخ دهیم.

انقلاب اسلامی الگوی موفق و حسنه ملت‌های آزاده دنیا

استاندار مرکزی تصریح کرد: جایگاه امروز ایران را که ثمره پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است باید قدر بدانیم ایرانی که به مهره تحت اختیار آمریکا و غرب تبدیل شده بود امروز نه تنها دشمن آمریکا است بلکه دوست ملت‌هایی است که درصدد راه تنفس سیاسی هستند و به آرمانی برای ملت‌های خاورمیانه و جهان تبدیل شده است که این نوع از نگاه‌ها را باید به‌عنوان فرصتی طلایی قدردانست.

آقازاده بیان کرد: باید در انتخاب مدیران شایسته‌سالاری را مد نظر قرار دهیم و با انتخاب مدیرانی که همسو و هم‌گام با مردم هستند و بتوانیم وصیت امام خمینی(ره)و نصایح مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم و دولت را به موفقیت برسانیم، مدیری که دغدغه مردم را نداشته باشد و نتواند خود را با مطالبات آنها هماهنگ کند بازتاب عملکردش خوب نبوده و به طور قطع انعکاس رفتارش از تریبون‌های داخلی و خارجی علیه نظام و دولت به مراتب بدتر است.

وی ادامه داد: اگر مدیری توانایی هماهنگ شدن با مطالبات مردم را ندارد باید از مسئولیتی که دارد کنار رود زیرا امروز وقت آن نیست که بخواهیم از  ضعف مدیریت در کشور ضربه بخوریم و باید دغدغه مدیران مردم و مطالباتشان باشد.

عملکرد نامناسب مدیران مورد برخورد جدی قرار می‌گیرد

استاندار مرکزی عنوان کرد: از آنجا که  استان مرکزی خاستگاه نظام و انقلاب است ضرورت توجه به دغدغه‌های مردم توسط مدیران این استان هم بیشتر بوده تا از هرگونه گله‌مندی جلوگیری شود زیرا باید در مقابل چشم‌هایی که به صلابت و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دوخته شده بتوان موفق عمل کرد.

آقازاده اضافه کرد: پس این موفقیت 40 ساله را باید قدر دانست و با عملکرد نامناسب آن را تحت‌الشعاع قرار نداد که اگر این طور باشد خیانت به نظام است و اگر با چنین عملکردهایی مواجه شویم با جدیت برخورد می‌کنیم

وی با اشاره به برخورد نامناسب با یکی از خبرنگاران در گلپایگان گفت: نوع برخورد مناسب از ویژگی‌های یک مدیر است و باید آستانه تحمل مسئولان در برخورد با افراد افزایش یابد در غیر این صورت باید از سمت‌ خود کنار روند یا در مورد آنها تجدید نظر شود، باید بیش از آستانه تحمل مردم عمل شود، پس در این راستا عملکرد و برخورد مدیران تحت نظارت است و باید نهایت تلاش خود را در به حداقل رساندن گله‌مندی‌های مردم داشته باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های دهه فجر استان می‌توان به دیدار با بیش از 600 خانواده شهید و بهره‌برداری از 803 پروژه بزرگ عمرانی با ارزش سرمایه‌گذاری 25 هزار میلیارد ریالی اشاره کرد، ارزش پروژه‌های قابل افتتاح امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 2 برابر شده است که هفت هزار و 500 فرصت شغلی را به‌دنبال دارد و نسبت به سال گذشته که چهار هزار و 500 شغل ایجاد شد شاهد رشد 2 براری هستیم.

وی اضافه کرد: گرچه مشکلات بسیاری را اعم از محدودیت منابع و غیره داشته‌ایم اما با وجود همه این چالش‌ها هرسال شاهد رشدی هستیم که حاصل تلاش مردم، مسئولان و سرمایه‌گذاران بوده و نتیجه آن پروژه‌هایی است که اغلب در زمینه اقتصاد مقاومتی و مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی بوده و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت