جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۴۲:۴۴

هوا برای گروه‌های حساس در وضعیت “ناسالم” قرار گرفت

سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: فراتر رفتن غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای اراک هوای این کلانشهر را در وضعیت ناسالم قرار داد.

هوا برای گروه‌های حساس در وضعیت “ناسالم” قرار گرفت

وضعیت "ناسالم"

هوا برای گروه‌های حساس در وضعیت “ناسالم” قرار گرفت

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،رضا میرزایی با اشاره به وضعیت هوای اراک اظهار داشت: طبق گزارش مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اراک غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در هوای امروز اراک فراتر از حد استاندارد رفته که بیانگر ناسالم بودن وضعیت هوا برای گروه‌های حساس است.

وی افزود: غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون ساعت 13 امروز در هوای اراک به 48 میکروگرم بر متر مکعب رسید که چنین وضعیتی حاکی از هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

سرپرست محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: حد استاندارد غلظت ذرات کمتر از 2.5 میکرون در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب بوده و فراتر رفتن غلظت ذرات از این میزان بیانگر ناسالم بودن هوا است.

میرزایی بیان کرد: طبق گزارش ارائه شده غلظت این ذرات در هوای صبح امروز  18 میکروگرم بر مترمکعب بوده که نشان از هوای سالم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن هوای اراک در وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس از تمامی گروه‌های حساس نظیر سالمندان، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی تقاضا می‌شود که تا جای ممکن از عبور و مرور در فضاهای شلوغ و پرتردد شهری خودداری کنند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: کلانشهر اراک در سال گذشته هم 105 روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده که 100 روز آن ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و 5 روز آن ناسالم برای تمام گروه‌های جمعیتی بوده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت