شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۲۵:۱۲

اراک هفدهمین روز آلوده را در سال ۹۶ تجربه کرد

سعید محمودی گفت: هوای امروز اراک در وضعیت ناسالم قرار دارد که این هفدهمین روز آلوده‌ای است که در سال ۹۶ تجربه می‌کند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

اراک هفدهمین روز آلوده را در سال ۹۶ تجربه کرد

اراک

اراک هفدهمین روز آلوده را در سال ۹۶ تجربه کرد

سعید محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به وضعیت هوای اراک اظهار داشت: طبق گزارش مرکز سنجش آلودگی هوای اراک، هوای این شهر برای دومین روز متوالی صبح امروز ناسالم اعلام شد که ناشی از فراتر رفتن غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هوای این شهر از حد استاندارد است.

 وی افزود: غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون هوای اراک صبح امروز به 44 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر ناسالم بودن هوا برای گروه‌های سنی حساس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: افزایش غلظت ذرات معلق موجود در هوا و بالا رفتن شاخص کیفیت هوا سبب ناسالم شدن آن شده که رسیدن شاخص کیفیت هوای دیروز اراک به 106 بیانگر قرار گرفتن آن در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس بود.

محمودی بیان کرد: حد استاندارد سنجش میزان ذرات معلق در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است که فرا رفتن میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای دیروز و امروز اراک کیفیت آن را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار داد.

وی ادامه داد: هوای این کلانشهر تحت تاثیر غبارهای نمکی ناشی از چشمه‌های نمکی تالاب کویری میقان هم قرار دارد که در کنار گرد و غبارهایی که از خارج وارد می‌شوند در تشدید آلودگی نقش دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: بنابراین در چنین شرایطی از گروه‌های سنی حساس از جمله بیماران قلبی و ‏ریوی، کودکان، زنان باردار، افراد سالمند و بیماران صعب‌العلاج تقاضا داریم که از عبور و مرور در ‏فضاهای شلوغ و باز شهری بپرهیزند.‏

محمودی عنوان کرد: سال گذشته کلانشهر اراک 105 روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رساند که 100 روز آن آلوده برای گروه‌های سنی حساس و مابقی ناسالم برای تمام گروه‌های جمعیتی بود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت