شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۳۳:۵۸

استان مرکزی جزو استان‌های برتر در جذب اعتبارات روستایی است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت با هدف اشتغال‌زایی روستایی نسبت به پرداخت تسهیلات در روستاها با کارمزد ۶ درصد اقدام کرده که استان مرکزی جزو ۱۰ استان برتر کشور در جذب اعتبارات روستایی از طریق بانک سینا بوده است.

استان مرکزی جزو استان‌های برتر در جذب اعتبارات روستایی است

جذب اعتبارات روستایی

استان مرکزی جزو استان‌های برتر در جذب اعتبارات روستایی است

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سیدابوالفضل رضوی در آئین بهره‌برداری از واحد تولید صنایع غذایی “لتوس” در جمع خبرنگاران با اشاره بر ضرروت ایجاد اشتغال برای جوانان اظهار داشت: دولت سعی کرده با اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی با کارمزد 6 درصد برای هر یک از روستائیان که اقدام به راه‌اندازی و احداث واحدهای تولیدی و خدمات اشتغال‌زایی پایدار کرده‌اند زمینه توسعه روستایی را فراهم کند.

وی افزود: این تسهیلات برای روستاهای مرزنشین با نرخ کمتری به میزان 4 درصد و برای شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر نیز میزان سرمایه در گردش 10 درصد پیش‌بینی شده است، نحوه بازپرداخت این تسهیلات با سه سال تنفس بوده و از سال چهارم به مدت 6 سال بازپرداخت تسهیلات باید انجام شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: سهم استان مرکزی از این اعتبارات بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال است که تاکنون حدود 500 میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است و از طریق بانک کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک قابل پرداخت است.

رضوی بیان کرد: استان‌هایی که بتوانند میزان اعتبارات بیشتری از سهم تخصیص یافته خود را جذب کنند به طور قطع در مراحل بعدی این اعتبار برای آنها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: استان مرکزی جزو 10 استان برتر کشور در جذب اعتبارات روستایی از طریق بانک سینا بوده است، به‌دنبال جذب خوب اعتبارات روستایی در برخی از استان‌ها، اعتبارات لازم برای طرح‌های مشارکتی در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پرداخت شد که تاثیر به سزایی در بحث اشتغال‌زایی روستاهای مرزنشین دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت