یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۴۹:۳۵

اراک،پایلوت طرح تولید ماشین های برقی شود/مدیران از اعتبارات ملی کاهش آلودگی هوا غافل نشوند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تخصیص کم اعتبارات کارگروه کاهش آلودگی هوا گفت:این کارگروه دارای اعتبارات ملی فراوانی است که باید پیگیری های لازم برای جذب این اعتبارات صورت گیرد

نمایندگان اراک،خنداب و کمیجان تاکید کردند

اراک،پایلوت طرح تولید ماشین های برقی شود/مدیران از اعتبارات ملی کاهش آلودگی هوا غافل نشوند

ماشین های برقی

اراک،پایلوت طرح تولید ماشین های برقی شود/مدیران از اعتبارات ملی کاهش آلودگی هوا غافل نشوند

به نقل از اراک امروز؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: آلودگی هوای اراک همواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مردم اراک بوده است.

کریمی اظهار کرد: این خواسته به حق مردم اراک است که از هوای پاک برخوردار باشند و باید تلاش های جدی در خصوص رفع مشکلات آلودگی هوای اراک انجام شود.

اعتبارات شهرهای آلوده به کلانشهر آلوده اراک تعلق نگرفته است

وی ادامه داد: علیرغم اینکه در برنامه های سوم و چهارم، اراک جزء شهرهای آلوده کشور قرار گرفته است هرگز نتوانسته از اعتبارات مترو، مونوریل و … استفاده کند در حالی که سایر شهرهای آلوده کشور از این اعتبارات برخوردار شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که در آستانه تدوین بودجه سال آینده هستیم لازم است رایزنی های لازم برای تقویت حمل و نقل درون شهری اراک با تخصیص اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

خلف وعده مدیران ایرالکو برای بهسازی خطوط آلاینده

کریمی به خلف وعده های ایرالکو در خصوص رفع آلودگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد خلف وعده های مکرر مدیران ایرالکو برای بهسازی خط پنج احیا هستیم که در زمان مدیریت فعلی علیرغم قول های داده شده هم این خلف وعده ها وجود داشته است.

 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید برای اجرایی شدن این مصوبات اقدامات عاجلی صورت گیرد تا هر چه زودتر شاهد اجرای مصوبات باشیم.

بر زمین ماندن ۱۰ ساله طرح انتقال واحد آند سازی ایرالکو

وی با تاکید بر اینکه انتقال واحد آند سازی ایرالکو هم بیش از ۱۰ سال است که بر زمین مانده است گفت: این طرح هم همچنان روی زمین مانده است در حالی که از مصوبات کارگروه است و زمزمه هایی هم هست که این واحد آند سازی را به جای دیگری منتقل کنند.

کریمی به دعوای خصوصی ایرالکو با سازمان محیط زیست هم اشاره ای کرد و افزود: چند سالی هست که این شکایت ها وجود دارد تا موضوع فساد اقتصادی با گرفتن وکیل میلیاردی از سوی شرکت ایرالکو مطرح شد.

سود سهم یک درصدی آلودگی ایرالکو بلوکه شده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از تشکیل پرونده ایرالکو و محیط زیست، ایرالکو سهم یک درصد از آلودگی خود را پرداخت نکرده است و این سود بلوکه شده در مجامع توزیع می شود که باید در این خصوص یک تصمیم عاجل گرفته شود.

اراک به عنوان شهر پایلوت در استفاده از ماشین های برقی مطرح شود

وی با تاکید بر اینکه با این روند در آینده خودرو هایی که با سوخت فسیلی حرکت می کنند،جایگاهی نخواهند داشت افزود: باید به سمت خودروهای برقی برویم؛ اراک می تواند به عنوان پایلوت این طرح باشد که علاوه بر ایجاد اشتغال می تواند به رشد و توسعه استان هم کمک کند.

برای برقی کردن بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در شهر اقدام شود

کریمی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در اراک وجود دارد اظهار کرد: در فاز اول می توان برای برقی کردن اآن ها اقدام کرد.

وی گسترش فضای سبز با استفاده از راهکارهای علمی، تلاش برای احیای تالاب میقان و تخصیص مناسب سهم آلایندگی بین اراک، شازند و خنداب را از دیگر موضوعات بردر راستای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

مقدسی:

مدیران از اعتبارات ملی کاهش آلودگی هوا غافل نباشند

سید مهدی مقدسی دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه کارگروه کاهش آلودگی هوا خروجی خوبی داشته باشد باید جلسات به صورت منظم برگزار شود.

وی با انتقاد از تخصیص کم اعتبارات کارگروه ادامه داد: کارگروه کاهش آلودگی هوا دارای اعتبارات ملی فراوانی است که باید پیگیری های لازم برای جذب این اعتبارات صورت گیرد.

مقدسی با اشاره به اینکه انحراف هایی در پرداخت عوارض آلایندگی در سال های اخیر صورت گرفته است افزود: باید این پرداخت ها بر اساس آیین نامه های جدیدی که ابلاغ شده است پرداخت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه هوای پاک که توسط دولت یازدهم برای بهبود وضعیت هوا تقدیم مجلس شده بود، به تصویب رسیده است که اجرای این لایحه می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این لایحه تصمیمات ارشمندی گرفته شده است تا دغدغه های مردم در خصوص کاهش آلودگی هوا پاسخ داده شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت