یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۳۸:۵۵

ادعای واگذاری مسئولیت تالاب میقان اراک به استانداری مرکزی کذب است

محمودی گفت: ادعای واگذاری تالاب کویری میقان اراک به استانداری مرکزی که اخیرا مطرح شده کذب بوده و این محدوده طبق قانون، تحت مدیریت محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

ادعای واگذاری مسئولیت تالاب میقان اراک به استانداری مرکزی کذب است

تالاب میقان

ادعای واگذاری مسئولیت تالاب میقان اراک به استانداری مرکزی کذب است

به نقل از محیط زیست استان مرکزی، سعید محمودی اظهار داشت: روز گذشته از سوی یکی از رسانه های استان مطلبی مبنی بر سلب مدیریت محیط زیست از منطقه تالاب میقان در فضای مجازی منتشر شد که این ادعا صحت ندارد و کذب است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی افزود: اساس فعالیت سازمان محیط زیست، حفاظتی است و مدیریت تمام تالاب های کشور نیز بر اساس قانون با این رویکرد به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده است.

محمودی بیان کرد: به دلیل چند منظوره بودن این زیستگاه، حوزه گردشگری آن مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی است، چراکه این منطقه یک زیستگاه طبیعی با جاذبه گردشگری محسوب می شود، اما باز هم نظارت بر این موضوع برعهده اداره کل محیط زیست استان مرکزی است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: هم اکنون ۶۰ درصد از مساحت تالاب میقان آبگیری شده و تلاش داریم ضمن آبگیری همه مساحت تالاب برای جلوگیری از ورود ریزگردها به شهر اراک، بخش قابل توجهی از کویر نیز آبگیری شود.

وی گفت: شرکت املاح معدنی در جوار تالاب میقان اراک، هم اکنون برداشت سه برابری سولفات سدیم  نسبت به حد برداشت خود را دارد که موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت