سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۱۱:۲۷

ادای نذر برای شفای مادر

برای شفای مادرش که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود با خدای خود عهد بست که به شکرانه بازیابی سلامتی عزیزشان، هر روز به بیماران بستری در بخش کرونا و پرستاران خدمت کند.

سهم جوان ساوجی در مبارزه با کرونا؛

ادای نذر برای شفای مادر

«علیرضا خوشرو»  فرزند همان مادری است که در آخرین روز سال گذشته سرگذشت رویارویی او با کرونا و پیروز شدنش در این کارزار سخت را با گزارش «بازگشت به قره چای» منعکس کردیم.
این جوان ساوجی از همان روزهای بستری شدن مادرش و با درک شرایط سخت این بیماران، همراه با شماری از دوستان و خیران کمپینی تشکیل داد و اقداماتی از قبیل تهیه میوه، خشکبار، آب آشامیدنی، نوشیدنی های انرژی زا و آب میوه طبیعی برای بیماران کرونایی و پرستاران را آغاز کردند.
او اهل موسیقی و آواز است و روز گذشته نیز در آستانه مبعث پیامبر اسلام (ص) با هماهنگی مسئولان بیمارستان شهید مدرس قطعاتی را برای بیماران مبتلا به کرونا، پرستاران و پزشکان اجرا کرد.

نذر برای سلامتی مادر

خوشرو فیلم کوتاهی از اقدامات خود و همکارانش در تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز بیماران و پرستاران و همچنین توزیع ماسک میان مردم ساکن مناطق حاشیه نشین ساوه منتشر کرد.

او در این رابطه به ایرنا، گفت: تهیه این ویدئو را با اکراه انجام دادم زیرا از طرفی می خواستیم این کار خیر پنهان بماند و حمل بر ریا نشود اما چون شرایط بحرانی است، فکر کردیم که شاید انتشار آن عاملی انگیزشی برای سایر اقشار جامعه و گسترش حمایت از بیماران و پرستاران باشد.
وی افزود: وقتی مادرم به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شد، نذر کردم که اقلام مورد نیاز بیماران کرونایی را تامین کنم و در آغاز به تنهایی و با هزینه شخصی این کار را به مدت ۲ روز انجام دادم.
علیرضا گفت: اقدامات و اهدافم از این کار را در صفحه شخصی ام منتشر کردم که چند نفر از دوستان برای همکاری اعلام آمادگی کردند و بدین ترتیب مبالغی جمع آوری کردیم.
وی اظهار داشت: با پول جمع آوری شده اقدام به خرید میوه و خشکبار البته با هماهنگی پزشکان و متخصصین علم تغذیه می کردیم و نحوه بسته بندی آنها نیز کاملا به صورت بهداشتی و ضدعفونی شده انجام می شد.
خوشرو اظهار داشت: در ابتدا فقط برای بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان مدرس میوه، آب آشامیدنی و خشکبار تهیه می کردیم اما با مساعدت یکی از خیران و تامین مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، توزیع این اقلام را در بیمارستان شهید چمران هم آغاز کردیم و در نخستین روز برای ۱۰۸ بیمار بستری شده در این مرکز اقلام مورد نیاز تهیه و توزیع کردیم.
وی گفت: در برخی از روزها اقدام به توزیع آبمیوه طبیعی با خرید پرتقال یا هویج و آبگیری به صورت کاملا بهداشتی و بسته بندی آنها در بطری های تک نفره بدون دخالت دست می کردیم زیرا این نوشیدنی ها از جمله نیازهای بیماران محسوب می شد.
وی گفت: از روز ۱۸ اسفند تاکنون این فعالیت را به صورت مرتب و روزانه انجام می دهیم.

به گفته او، بسیاری از مردم در این کمپین با کمکهای نقدی مشارکت دارند و برخی هم به قصد خیرات برای اموات شان، مبالغی را تامین کردند.

علیرضا همچنین گفت: اعضای گروه برای پرستاران شاغل در بخش مراقبت از بیماران کرونایی بیمارستان های مدرس و چمران با تامین مواد غذایی و نوشیدنی های انرژی زا حمایت می کنند.
وی افزود: پرستاران در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا هستند و به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا حال بیماران بهبود یابد که در این شرایط لازم است به فکر آنها باشیم.
به گفته او، شرایط تغذیه ای پرستاران با توجه به وضعیت کاری این روزها و ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا چندان مناسب نیست و به همین دلیل برای پرستاران شاغل در هر ۲ شیفت کاری بیمارستان مدرس نوشیدنی های انرژی زا تهیه می کنیم اما مدیریت بیمارستان چمران اجازه توزیع آن را در میان پرستارانش به خاطر برخی مصلحت ها نمی دهد.

تهیه سماور برای بخش کرونای بیمارستان

به گفته این جوان ساوجی، بیماران مبتلا به کرونا باید به صورت مرتب آب جوش و نوشیدنی های داغ از جمله چای مصرف کنند و در همین راستا آنها اقدام به تهیه یک عدد سماور بزرگ کردند.
خوشرو گفت: با توجه به اینکه اغلب برای این بیماران از طرف خانواده یک فلاسک آب جوش آورده می شود و در فرایند نقل و انتقال آن خطر انتشار ویروس کرونا وجود دارد بنابراین ما یک سماور بزرگ صنعتی تهیه و در بخش کرونای بیمارستان مدرس مستقر کردیم تا دسترسی بیماران به آب جوش بهداشتی تسهیل شود.
وی گفت: با این کار دیگر نیازی به بیرون بردن فلاسک و تهیه آب جوش از غرفه های مقابل بیمارستان که ممکن است باعث انتقال ویروس و ابتلای کسانی دیگر شود، نیست.
خوشرو گقت: علاوه بر این نسبت به خرید حدود ۷۰۰ بسته چای کیسه ای، لیوان یکبار مصرف و حدود ۲۵۰ بسته ۱۲ عددی آب معدنی برای بیماران کرونایی  تحت مراقبت اقدام کردیم.

اجرای موسیقی زنده برای بیماران کرونایی

علیرضا خوشرو گفت: با توجه به اینکه در حوزه موسیقی پاپ سررشته و توانایی اجرای برنامه را دارم با هماهنگی حراست و مدیران بیمارستان،  پیشنهاد اجرای موسیقی زنده برای تقویت روحیه بیماران مبتلا به کرونا و همچنین کادر درمانی دادم که مورد موافقت قرار گرفت.
وی اظهار داشت: تصمیم بر آن شد که همزمان با عید سعید مبعث پیامبر اسلام (ص) در بیمارستان شهید مدرس به اجرای برنامه موسیقی بپردازیم.
خوشرو گفت: برخی از دوستان نوازنده از اینکه در محیط بیماران مبتلا به کرونا حضور یابند دچار ترس و استرس بودند و این مساله کمی کار را مشکل کرد اما در نهایت با موافقت آنها توانستیم برنامه موسیقی را در حضور بیماران و پرستاران اجرا کنیم.
وی در پایان گفت: علاوه بر اقداماتی که به آنها اشاره شد، با مساعدت برخی خیران برای ساکنان مناطق حاشیه ای ساوه حدود پنج هزار عدد ماسک خریداری و توزیع کردیم.
بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی ساوه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۷۵ نفر در این شهرستان مبتلا شدند که با اقدامات درمانی و مراقبت های ویژه ۴۸۵ تن از این تعداد بهبود و ترخیص شده اند.
بر همین اساس در ۲ روز اخیر سه نفر در ساوه جان خود را از دست دادند، ۱۷ مبتلا شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند و ۲۷ فرد مبتلا نیز ترخیص شدند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت